Proiect de dezvoltare instituţională
Premisele proiectului: diagnoza mediului intern şi extern în date cantitative şi calitative
Date de identificare
UNITATEA ŞCOLARĂ:
Grădiniţa cu program prelungit nr. 2
Olteniţa ( P.J.)
Grădiniţa cu program
prelungit nr.1 Olteniţa (structură)
TIPUL: grădiniţă cu
program prelungit
LIMBA DE PREDARE:
română
ADRESA: Grădiniţa cu program prelungit nr.2 (P.J.)
Str. Al. Iliescu
nr.67 A, Olteniţa, jud. Călăraşi, tel.: 0242510340
Grădiniţa cu program
prelungit nr. 1 (structură)
Str. Argeşului nr.90,
Olteniţa, jud. Călăraşi, tel.: 0242511614
INFORMAŢII DE TIP CANTITATIV
Organizare:
Grădiniţa
cu program prelungit nr.2 (P.J.)
2 grupe program
prelungit
4 grupe program
normal
Grădiniţa cu program
prelungit nr. 1 (structură)
4 grupe program
prelungit
Populaţie şcolară
-
Număr de copii: Grădiniţa cu
program prelungit nr.2
-
158 copii
Grădiniţa cu program
prelungit nr. 1 (structură)
100 copii
Personal
didactic:
16
cadre didactice, dintre care:
-
13 cadre didactice cu gradul I
-
2 cadre didactic cu gradul II
-
1 cadru didactic - definitivat
Personal didactic auxiliar
-1 administrator financiar
-1 administrator patrimoniu
Personal nedidactic
-7 îngrijitoare
-2 bucătărese
Resurse materiale
Săli de grupă: 10
Cabinet metodic: 2
Biblioteca: 1
Material didactic:
Grădiniţele ( P.J. şi structură)
deţin o bază materială
corespunzătoare desfăşurării unei
activităţi instructiv-educative
eficiente.
Fonduri extrabugetare sunt obţinute din sponsorizări şi
donaţii ale părinţilor.
Informaţii de tip calitativ
Atât
personalul didactic, didactic auxiliar cât şi cel de îngrijire a primit pentru
activitatea desfăşurată în anul şcolar trecut calificativul Foarte Bine.
Parcurs istoric
Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 2 din Olteniţa a fost infiinţată in anul
1957 pentru copiii muncitorilor Şantierului
Naval. Grădiniţa funcţionează în
actualul local situat în
strada Al. Iliescu, nr.67A din anul 1978. Până în anul 1998, în grădiniţă
au existat 4
grupe de program prelungit. Odata cu deteriorarea situaţiei social-economice şi a scăderii
natalităţii, frecvenţa copiilor a
scăzut din cauza posibilităţilor financiare reduse a
familiilor ce locuiesc in zonă. Astfel
că s-au menţinut 2 grupe de program
prelungit şi au fost înfiinţate 4 grupe
de program normal, tocmai pentru a veni în întâmpinarea nevoilor
părinţilor. Deşi grădiniţa este situată inr-o zonă defavorizată
din punct de vedere economic, datorită calităţii procesului
instructiv-educativ desfăşurat , multe familii din alte zone ale
oraşului au preferat să-şi înscrie copiii
în grădiniţa noastră, din an în
an înscrierile fiind din ce în ce mai numeroase. .
La începutul anului şcolar 2012-2013,
grădiniţei noastre i-a fost
arondată Grădiniţa cu
program prelungit nr.1.
”.
Cultura organizaţională
Grădiniţa
noastră are o cultură organizaţională foarte bine definită , ce are ca
presupoziţii de bază individualitatea fiecărui membru al său cu posibilităţi de
dezvoltare şi a afirmare a acestuia.
Organizaţia noastră promovează valori
dominante comunicarea deschisă, încrederea, cooperarea, munca în echipă,
egalitarismul. Strâns legat de aceste valori, am dezvoltat un climat bazat pe
consens, atmosferă de încredere şi de susţinere reciprocă, relaţia dintre
manager şi membrii organizaţiei este una bazată pe colaborare. Organizaţia
seamănă cu o comunitate de egali care cooperează pentru atingerea scopurilor
comune, fără să resimtă coerciţia unor structuri ierarhice de tip formal. Toate
aceste valori sunt transmise către copiii care frecventează grădiniţa noastră,
dar mai ales către părinţii lor, care ne sunt adevăraţi parteneri în actul
educaţional.
În
ceea ce priveşte normele care reglează activitatea în cadrul organizaţiei,
acestea derivă direct din valorile dominante ale organizaţiei grădiniţei. Ele
sunt înscrise în regulamentul de ordine interioară, care a fost elaborat
împreună cu cadrele didactice, luând în seamă şi propunerile comitetului de
părinţi.
Analiza PEST a contextului extern grădiniţei
Politic
|
Economic
|
Social
|
Tehnologic
|
Analiza
SWOT pentru diferite direcţii de dezvoltare instituţională:
a.
oferta curriculară
b.
resursele umane
c.
managementul unităţii
d.
resursele materiale şi financiare
e.
marcheting
a.
Oferta curriculară
Puncte tari
|
Puncte slabe
|
Oportunităţi
|
Ameninţări
|
Resurse umane
Puncte tari
·
Personal didactic calificat în proporţie de 100 %
·
Personal didactic cu o
solidă pregătire ştiinţifică şi metodică
·
Ponderea cadrelor didactice
titulare cu gradul didactic I şi
studii superioare
·
Educatoarele sunt deschise la nou şi participă la
cursurile de perfecţioanre propuse de CCD.
·
Relaţiile dintre educatoare, părinţi şi copii
favorizează crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ;
·
Există o bună delimitare a responsabilităţilor
cadrelor didactice
·
50 % dintre educatoare au urmat cursuri din
programul “Educaţi aşa!”, în urma acestora căpătând abilităţi de consiliere a
părinţilor, ceea ce conduce la îmbunătăţirea relaţiei părinte-educatoare,
bazate pe încredere.
·
În ultimul timp au fost înregistrate creşteri ale
cererilor de înscriere ale copiilor.
|
Puncte slabe
·
Motivaţie materială redusă a educatoarelor;
·
Cadrele didactice nu pot participa la toate
cursurile de perfecţionare, deoarece acestea implică costuri financiare ce
trebuie achitate din fondurile lor personale;
·
Chiar şi la cursurile susţinute de CCD
educatoarele sunt nevoite să plătească un fond de protocol;
·
Există mentalitatea conform căreia grupele de
program prelungit sunt destinate numai copiilor mici, fiind considerate un
fel de creşă;
·
Personalul
de îngrijire este insuficient.
|
Oportunităţi
·
Accentuarea rolului important al educaţiei
timpurii şi beneficiile ei;
·
Colaborarea în unele proiecte de cercetare cu
Universitatea Bucureşti şi fundaţia „Salvaţi copiii”
·
Atragerea de fonduri suplimentare pentru cursuri de perfecţionare;
·
Întrucât unele colege ale noastre au urmat cursuri universitare, ele îşi pot
împărtăşi experienţa de formare şi colegelor, aceasta fiind o formă de
perfecţionare
|
Ameninţări
·
Rigiditatea din concepţiile părinţilor despre
rolul educaţiei timpurii;
·
Plecarea părinţilor în strâinătate pentru a munci
ridică gradul de risc al retragerii copiilor lor din grădiniţă
·
Neacordarea practică de 6 procente din PIB, ceea
ce conduce la o subfinanţare a sistemului de învăţământ
|
c. Resurse financiare şi materiale
Puncte tari
·
Starea fizică a spaţiilor educaţionale se
încadrează în normele de igienă corespunzătoare
·
Clădirile sunt
spaţioase, luminoase
·
Curtea mare poate fi folosită ca o adevărată
resursă de spaţiu educaţional în aer liber.
·
În ultimii ani s-au realizat lucrări
de modernizare a clădirilor, astfel
că aspectul grădiniţelor s-a
schimbat considerabil.
·
Educatoarele dispun de material didactic achiziţionat din fonduri financiare
personale sau procurat de părinţi.
·
Acordarea de fonduri pentru îmbunătăţirea bazei materiale ( mobilier).
·
Grădiniţa a obţinut fonduri extrabugetare în urma sponsorizărilor; din aceste fonduri am
achiziţionat televizoare, DVD player, xerox etc.
|
Puncte slabe
·
Grădiniţa nu dispune de un minilaborator
informaţional,
·
Inexistenţa unei săli de mese.
·
Fondurile financiare din bugetul alocat sunt
insuficiente pentru îmbunătăţirea infrastructurii şi a achiziţionării de
material didactic modern.
|
Oportunităţi
|
Ameninţări
·
Subfinanţarea învăţământului.
|
d. Relaţiile cu comunitatea
Puncte tari
·
Menţinerea unei relaţii armonioase cu părinţii
copiilor înscrişi în grădiniţă;
·
Menţinerea relaţiei de parteneriat cu PMO şi Consiliul
local;
·
Existenţa unor parteneriate cu Biserica, Poliţia
rutieră, şcoli din oraş, cu trupele de
teatru de păpuşi „Arabela” şi „Zgubilici”
·
Contactele diverse cu diverse instituţii care se
soldează cu obţinerea de fonduri
extrabugetare;
|
Puncte slabe
·
Inexistența unor legături de parteneriat cu ONG-uri;
·
colaborarea cu unii agenţi economici este aproape
nulă din cauza slabei dezvoltării economice a municipiului.
|
Oportunităţi
|
Ameninţări
·
Inexistenţa unor ONG-uri în oraş
·
Reticenţa unor persoane legată de un eventual
parteneriat;
|
f.
Management
Puncte tari
·
Utilizarea rapoartelor de analiză şi autoevaluare;
·
Relaţionarea şi comunicarea în cadrul grădiniţei
este foarte bună, deciziile sunt luate de comun acord cu toate părţile
implicate;
·
Corelarea evaluărilor interne cu cele externe şi
monitorizarea întregii activităţi de evaluare.
|
Puncte slabe
-
Abordarea uneori a
unui stil managerial mult prea
democrat, neacordarea unei atenţii corespunzătoare unor probleme din
cauza supraaglomerării din anumite perioade ale anului şcolar;
-
Manifestarea uneori de prea multă toleranţă faţă de aceia care amână
rezolvarea unor sarcini;
|
Oportunităţi
|
Ameninţări
|
f. Marketing
Puncte tari
·
Existenţa unei pagini web a grădiniţei, pagină
Facebook;
·
În unitate există panouri pentru popularizarea activităţilor
din grădiniţă;
|
Puncte slabe
·
Slaba colaborare cu media locală;
|
Oportunităţi
|
Ameninţări
·
Slabul interes pentru activităţile din cadrul
educaţiei timpurii;
|
Viziunea grădiniţei
O grădiniţă plină de copii voioşi dornici
dimineaţa să vină la grădiniţă şi trişti când se despart de ea, copii cu
competente de comunicare foarte bune, copii cu un comportament moral- civic în
spirit democratic într-un climat sănătos şi plăcut.
Avem convingerea că întreaga activitate cu copiii trebuie orientată tot
mai mult spre valori, prin abordarea educaţiei cu referire la problematica
umană, la domeniul om şi societate şi mediu înconjurător, cultural şi
tehnologic, acestea stând la baza
formării personalităţii umane. O grădiniță în care copiii zâmbesc, cântă și se mișcă;
O grădiniță despre care atât
personalul, cât și părinții și copiii știu că le aparține ;
O grădiniță în care fiecare grupă arată că este o comunitate în miniatură și fiecare copil știe că aparține unei astfel de
comunități ;
O grădiniță în care toți sunt importanți, adulți și copii, fiecare
avand propria valoare;
O grădiniță în care jucăriile și materialele de
lucru sunt la îndemâna copiilor;
O grădiniță în care culorile,
sunetele emană echilibru, respect, armonie;
Misiunea grădiniţei
Asigurarea
dezvoltării normale şi depline a copilului, valorificănd potenţialul fizic şi
psihic al fiecăruia, ţinând seama de ritmul propriu al copilului, de nevoile
sale afective şi de activitatea sa fundamentală – jocul.
Îmbogăţirea capacităţii copilului de a
intra în relaţie cu ceilalţi şi cu adulţii, de a interacţiona cu mediul, de a-l
cunoaşte şi de a-l stăpâni prin
explorări, exerciţii, experimentări.
Descoperirea de către
fiecare copil a propriei identităţi şi formarea unei imagini de sine pozitive.
Sprijinirea copilului
preşcolar pentru a dobândi
cunoştinţe, capacităţi şi atitudini necesare vieţii sale ulterioare.
Moto
„Totul
pentru copil!”
Prezentarea proiectului
Prezentul
proiect este conceput în concordanţă cu Legea Educaţiei, cu cerinţele Curriculumului pentru
învăţământul preşcolar, cu cerinţele Agenţiei române de asigurare a calităţii
învăţământului preuniversitar.
Obiectivul general al proiectului
Obiectivul
general al proiectului este îmbunătăţirea, perfecţionarea, eficientizarea
programelor şi condiţiilor educaţionale pentru copiii noştri cu direcţii de
dezvoltare: oferta curriculară, resurse umane, resurse financiare, relaţia cu
comunitatea, elemente de marketing educaţional.
ŢINTE
STRATEGICE
1. Dezvoltarea managementului
grupei prin implementarea unor strategii educaţionale astfel incât activitatea
sa fie centrată pe copil pentru a-i dezvolta personalitatea si adaptarea la
viaţa scolară să se facă rapid.
ARGUMENT
Pentru
că nu există doi copii la fel, se impune individualizarea instruirii si
implicit diversificarea strategiilor de predare-invăţare. Se impune astfel
autoperfectionarea si perfecţionarea prin cursuri în domeniul strategiilor
educaţionale a cadrelor didactice , procurarea si confecţionarea de materiale
didactice specifice.
OPŢIUNI STRATEGICE:
- Elaborarea
judicioasă a planificărilor şi proiectelor de activitate;
- Organizarea
şi desfăşurarea activităţilor în manieră integrată;
-
Promovarea învăţării colaborative;
- Diversificarea strategiilor de predare-invatare cu folosirea cu
preponderenţă a celor activ-participative;
-
Participarea cadrelor didactice la cursuri de management educaţional;
-Înregistrarea progresului şcolar şi elaborarea strategiei recuperatorii după caz;
-Înregistrarea progresului şcolar şi elaborarea strategiei recuperatorii după caz;
- Lucrul cu grupuri
mici,pînă la individualizare şi respectarea ritmului propriu al fiecărui copil
- Sectorizarea
corectă a spaţiului educaţional conform necesităţilor şi posibilităţilor reale;
- Folosirea
judicioasă a materialului de lucru din dotarea grădiniţei şi completarea
acestuia cu materiale aduse de copii şi de educatoare prin eforturi proprii sau
sponsorizări;
- Menţinerea
legăturii permanente cu familia şi colaborarea cu aceasta în vederea asigurării
succesului şcolar;
- Dezvoltarea unei
relatii de parteneriat real cu şcolile ce vor prelua preşcolarii de grupa mare
prin activităţi deschise, vizite, spectacole comune sau excursii;
2. Dezvoltarea curriculum-ului
la decizia grădiniţei
ARGUMENT
Este necesară abordarea curriculum-ului la decizia
grădiniţei si a activitatilor extracurriculare ţinând cont de înclinaţile
copiilor si de preferinţele părinţilor. În acest sens vom introduce noi
activităţi opţionale cu caracter atractiv şi vom asigura baza logistică pentru
desfăşurarea lor prin atragerea de
parteneri educaţionali care le pot susţine fie material, fie financiar.
OPŢIUNI STRATEGICE:
-Prezentarea
posibilităţilor de extindere a CDG în cadrul Consiliului profesoral şi a
Consiliului de administraţie;
-Întocmirea programelor şi planificărilor din timp şi
adaptat nivelului grupei sau copiilor care solicită respectivul opţional;
-Popularizarea
finalităţilor opţionalelor în rândul comunităţii locale;
-Păstrarea
paretenerilor cu care s-a lucrat performant;
-Implicarea unor
profesori şi a părinţilor în desfăşurarea în condiţii optime a CDG;
-Asigurarea
finanţării de către părinţi pentru susţinerea opţionalelor;
-Dezvoltarea bazei
materiale necesare unor opţionale diversificate;
-Crearea unei
relaţii de parteneriat cu publicaţii locale care sa asigure popularizarea în
mass media a celor mai bune realizari;
3. Redimensionarea relaţiei grădiniţă-familie-comunitate
ARGUMENT
Părinţii se lovesc de multe ori de adevarate
probleme in relaţiile cu copiii lor la care nu găsesc răspunsuri si rezolvări.
De multe ori apelează la educatoare pentru găsirea unor răspunsuri. De aceea
este necesară colaborarea permanentă cu aceştia şi intensificarea activităţii
de consiliere parentală.
Incheierea
de parteneriate cu diverse instituţii comunitare este benefică pentru copii
atât pe plan afectiv cât şi cultural-educativ.
OPŢIUNI STRATEGICE:
-Realizarea unui parteneriat cu părinţii elevilor,
la nivelul grădiniței;
-Lectorate cu părintii pe diferite teme;
-Identificarea şi stabilirea în cadrul şedinţelor cu părinţii a adevăratelor probleme cu care ei se confruntă în educarea propriului copil;
-Susţinerea unor dezbateri care au ca scop principal rezolvarea acestor probleme;
-Lectorate cu părintii pe diferite teme;
-Identificarea şi stabilirea în cadrul şedinţelor cu părinţii a adevăratelor probleme cu care ei se confruntă în educarea propriului copil;
-Susţinerea unor dezbateri care au ca scop principal rezolvarea acestor probleme;
-Implicarea părinţilor, a membrilor
comunităţii locale în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi educative;
4. Crearea unor condiţii optime
de învăţare pentru preşcolari prin modernizarea spaţiilor şi completarea dotărilor
existente
ARGUMENT
Modernizarea spaţiilor de lucru si de joaca, a
curtilor ambelor grădiniţe , dotarea acestora cu aparate moderne de joacă, amenajarea unei
săli multifuncţionale dotată corespunzator, vor contribui la realizarea unui
ambient educaţional propice atât sub aspect fizic cat si psihic.
OPŢIUNI STRATEGICE:
-Identificarea necesarului
de materiale, mobilier şi alte dotări şi la fiecare grupă, a nevoilor de
reamenajare a spaţiilor de joacă din exteriorul grădiniţelor;
-Întocmirea notelor de fundamentare în mod
temeinic pentru a asigura reuşita demersurilor;
-Implicarea personalului din aparatul
administrativ in demersurile făcute;
-Responsabilizarea părinţilor şi locuitorilor
vecini pentru păstrarea realizărilor efectuate;
-Asigurarea necesarului din buget prin
planificarea riguroasă a cheltuielilor;
-Realizarea igienizării localurilor în
interior şi la exterior;
-Achiziţionarea de materiale didactice
funcţionale şi moderne;
-Colaborarea cu agenţii economici care au
dovedit seriozitate în relaţiile anterioare
-Menţinerea bunei colaborări cu Primăria;
-Stabilirea de relaţii cu alţi parteneri educaţionali, potenţiali
sponsori;
5. Intensificarea acţiunilor de
iniţiere de noi parteneriate şi dezvoltarea celor existente care să lărgească viziunea asupra educaţiei
preşcolare şi să asigure implicarea grădiniţei în viaţa comunităţii
ARGUMENT
În contextul climatului
concurenţial actual de descentralizare şi autonomie instituţională, este
necesară o cât mai largă implicare a grădiniţei în viaţa comunităţii în
vederea schimbării viziunii acesteia
asupra educaţiei preşcolare şi conştientizarea importanţei acesteia pentru
adultul de mâine
OPŢIUNI STRATEGICE:
-Păstrarea tradiţiei locale şi deschiderea
către unităţi preşcolare din alte localităţi pentru realizarea schimbului
cultural;
-Iniţierea unui parteneriat
educaţional cu tema “Copilărie făra frontiere “ cu Grădiniţa
“Zbor“din Tutrakan, Bulgaria, participarea la „Proiectul Aurul verde al Dunării” în parteneriat cu
instituţii de cultură din Tutrakan, Bulgaria;
-Planificarea şi
desfăşurarea de activităţi educative şi extracurriculare atractive şi
interesante;
-Implicarea educatoarelor si a părinţilor în derularea parteneriatelor existente;
-Dezvoltarea
relaţiilor cu instituţii, oameni de cultură din oraş, agenţi economici;.
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
•
Fişele de evaluare la sfârşit de
an pentru personalul angajat;
•
Raportul de evaluare internă
ARACIP;
•
Finalităţi ale parteneriatelor
derulate;
•
Gradul de implicare a Consiliului
de Administraţie în luarea deciziilor şi rezolvarea sarcinilor;
•
Modul de cheltuire a bugetului
proiectat;
•
Fonduri extrabugetare obţinute şi
probleme rezolvate cu acestea;
•
Calitatea şi numărul de implicări
şi participări la cursuri şi cercuri de formare continuă;
•
Respectarea termenilor de execuţie
a unor obiective;
•
Realizarea diversităţii
activităţilor opţionale ales şi realizate;
•
Documentele educatoarei şi
managerului;
MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA PROIECTULUI
Proiectul va fi monitorizat prin
planificările periodice pe arii curriculare de activitate didactică şi
managerială şi evaluări interne realiste ale factorilor implicaţi.
Comisia de evaluare, Consiliul
de Administraţie, Inspectoratul Scolar prin pârghii specifice vor constata
periodic măsura în care se realizează ţintele strategice şi vor interveni
pentru reglarea demersurilor.
Fiecare domeniu funcţional va
fi analizat şi se va interveni in stabilirea priorităţilor la un moment dat.
Realizările sau nerealizările planului de
dezvoltare instituţională se vor regăsi în analiza managerială semestrială şi
vor fi aduse în discuţia Consiliului profesoral al grădiniţei.
Principala grijă în
monitorizare va fi urmărirea impactului asupra grupurilor ţintă cărora ne
adresăm şi la care ne raportăm:preşcolarii, părinţii, cadrele didactice si
nedidactice, comunitatea locală şi partenerii de proiecte pentru a corecta din
mers eventualele disfuncţii.
Evaluarea finală a proiectului
se va face prin măsurarea gradului de realizare a descriptorilor stabiliţi.
PLANURILE
OPERAŢIONALE
a) DEZVOLTARE
CURRICULARĂ (CDG)
OBIECTIVE
|
ACTIVITĂŢI
|
RESURSE
|
RESPONSABILITĂŢI/TER
MENE
|
INDICATORI DE
PERFORMANŢĂ
|
Identificarea
cererii şi nevoilor de educaţie ale beneficiarilor
|
Aplicarea de chestionare (completarea de către părinţi a fişei de
opţiuni)
|
-
părinţi, cadre didactice, fişe
de opţiuni adresate părinţilor
-
alocarea timpului necesar unor
discuţii cu beneficiarii indirecţi
-
reglementările în vigoare
privind organizarea CDG
|
-
cadre didactice – coordonate de
directorul grădiniţei şi de Consiliul pentru curriculum
TERMEN – februarie, în fiecare an şcolar
|
Alcătuirea unui centralizator al opţiunilor
|
Identificarea
resurselor existente în vederea alcătuirii CDG
|
Dezbateri cu părinţii şi în cadrul comisiei metodice
|
-
cadre didactice
-
spaţii şi dotări materiale
existente
-
reglementări în vigoare cu
privire la organizarea CDG
|
-
Consiliul pentru curriculum
-
director
-
cadre didactice
TERMEN – februarie
februarie, în fiecare an şcolar
|
-
Listarea resurselor existente
privind potenţialele opţionale
|
Dezvoltarea
ofertei curriculare
|
Elaborarea de programe pentru disciplinele opţionale
|
-
cadre didactice
-
baza materială
-
cursuri de perfecţionare oferite
de CCD, universităţi
|
-
Consiliul pentru curriculum
-
director
-
cadre didactice
TERMEN – februarie - martie februarie, în fiecare an
şcolar
|
-
Întocmirea unei liste cu
abilităţi, competenţe pentru cadrele didactice cu atestate, diplome,
certificate etc.
-
Achiziţionarea de noi
echipamente şi materiale didactice
|
Realizarea
ofertei grădiniţei în funcţie de nevoile beneficiarilor şi de resursele
existente
|
Avizarea programelor
pentru CDG de catre Consiliul pentru Curriculum
|
-
cadre didactice
-
baza materială
-
|
-
director
-
Consiliul pentru curriculum
TERMEN – martie februarie, în fiecare an şcolar
|
-
Oferta să conţină o activitate
opţională pentru grupa mijlocie şi două pentru grupa mare
|
b) DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE
OBIECTIVE
|
ACTIVITĂŢI
|
RESURSE
|
RESPONSABILITĂŢI/TER
MENE
|
INDICATORI DE
PERFORMANŢĂ
|
Identificarea
nevoilor şi posibilităţilor de formare
|
-
Oferta ISJ si CCD Călăraşi de cursuri de
perfecţionare
|
-
conducerea grădiniţei
-
oferta de la CCD, universităţi
-
chestionar adresat cadrelor
didactice privind nevoile lor de formare
-
centralizatorul opţiunilor
beneficiarilor
|
-
conducerea grădiniţei
-
Comisia pentru perfecţionarea şi
formarea cadrelor didactice
-
Coordonatorul comisiei metodice
TERMEN: septembrie, anual
|
-
Dezbatere în consiliul
profesoral şi comisia metodică privind nevoile şi posibilităţile de formare
|
Atragerea
şi selectarea de personal didactic competent
|
-
-Participarea la simpozioane,
sesiuni ştiinţifice, cercuri pedagogice, alte activităţi demonstrative
|
-
resursele materiale şi
financiare ale grădiniţei
-
poziţia geografică şi reputaţia
grădiniţei
-
oferta curriculară a grădiniţei
|
-
conducerea grădiniţei
TERMEN - permanent
|
-
Număr mare de candidaţi la
concursurile de ocupare a catedrelor vacante
|
Perfecţionarea
şi formarea continuă a cadrelor didactice
|
-
Participarea cadrelor didactice
la cursuri de perfecţionare
|
-
ofertele CCD, universităţi,
dezbateri tematice ale Consiliului profesoral
-
activitatea comisiei metodice
-
abonamente la reviste de specialitate
-
achiziţionarea de către
bibliotecă de lucrări
ştiinţifice adresate cadrelor didactice
-
informaţii obţinute prin
Internet
|
-
conducerea şcolii
-
Comisia de formare şi
perfecţionare
-
Coordonatorul Comisiei metodice
-
Consiliul de administraţie
TERMEN - permanent
|
-
Realizarea de către toate
cadrele didactice a orelor obligatorii de formare
-
Întruniri tematice la nivel de
comisie metodică
-
Participare la cercurile
pedagogice
-
Cuprinderea personalului
didactic auxiliar la cursurile de formare
|
Motivarea
adecvată a cadrelor didactice
|
-Înscrierea cadrelor didactice la concursul pentru acordarea gradaţiei
de merit
|
-
resurse financiare proprii
|
-
Consiliul de administraţie
-
Comisia metodică
-
Conducerea grădiniţei
TERMEN – conform calendarului
|
-
Monitorizarea activităţilor realizate
de fiecare cadru didactic
-
Acordarea de recompense
|
Îmbunătăţirea
rezultatelor copiilor în învăţare
|
-Activităţi demonstrative în cadrul comisiei metodice şi cercurilor
pedagogice
-Utilizarea unor strategii activ-participative, centrate pe copil
-Promovarea învăţării colaborative
-Organizarea şi desfăşurarea
activităţilor preponderent în manieră integrată
-Amenajarea corespunzătoare a
spaţiilor educaţionale
|
-
resurse financiare proprii
-
săli de grupă
- baza logistică existentă
|
-
Consiliul de administraţie
-
Comisie metodică
-
Conducerea grădiniţei
TERMEN – conform calendarului
|
-
Monitorizarea activităţilor
realizate de fiecare cadru didactic
|
Obţinerea
de către copii a unor performanţe
|
-Participarea cu copiii la
concursurile pentru preşcolari
avizate de ISJ Călăraşi si de
MEN
|
-
resurse financiare proprii
- baza logistică existentă
|
-
cadrele didactice
TERMEN – conform calendarului
|
-
Monitorizarea concursurilor
pentru preşcolari
-
Acordarea de recompense
|
Dobândirea
de competenţe TIC
|
-Participarea cadrelor didactice la cursuri de iniţiere în folosirea
calculatorului,
|
-resurse financiare proprii
|
-
cadrele didactice,
TERMEN –
permanent
|
-
Certificate, atestate
|
Consolidarea
deprinderii de lucru în echipă
|
-Realizarea de portofolii, pe grupe de copii
|
-
reteaua internet
-
biblioteca grădiniţei
-
echipamentul electronic din
dotare
|
-
cadrele didactice
TERMEN – permanent
|
-
Mape cu portofolii
|
c) DEZVOLTAREA BAZEI MATERIALE
OBIECTIVE
|
ACTIVITĂŢI
|
RESURSE
|
RESPONSABILITĂŢI
(TERMENE)
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
Alcătuirea
de strategii de atragere de fonduri
|
-
Derularea unor programe/proiecte
|
-
cadre didactice şi părinţi
-
proiectul de dezvoltare instituţională
-
baza materială existentă
|
-
conducerea grădiniţei, cadrele
didactice
Termen - permanent
|
-
Planul strategic privind
obţinerea de resurse financiare
-
Informarea părinţilor privind
situaţia economică a grădiniţei prin intermediul şedinţelor cu părinţii la
nivel de grupă şi grădiniţă
|
Identificarea
surselor de finanţare
|
-
Discuţii în cadrul Consiliul de
administraţie
|
-
instituţii potenţial partenere
-
cadrele didactice
-
părinţii
|
-
directorul , cadrele didactice
Termen - permanent
|
-
Listarea posibilelor surse de
finanţare
|
Încheierea
de contracte de sponsorizare
|
-
Cereri de sponsorizare
|
-
instituţii partenere
-
Consiliul de administraţie
|
-
directorul
Termen - permanent
|
-
Creşterea fondurilor
extrabugetare cu 25 %
|
Gestiunea
resurselor financiare în conformitate cu proiectul de dezvoltare al grădiniţei
|
-
Informare periodică a privind
gestionarea fondurilor extrabugetare
|
-
Proiectul de dezvoltare al grădiniţei
-
Consiliul de administraţie
-
Consiliul reprezentativ al
părinţilor
|
-
Consiliul de administraţie
-
cadrele didactice
-
Consiliul reprezentativ al
părinţilor
Termen - semestrial
|
-
Atingerea tuturor obiectivelor
din planul strategic
|
d)
DEZVOLTAREA RELAŢIILOR COMUNITARE
OBIECTIVE
|
ACTIVITĂŢI
|
RESURSE
|
RESPONSABILITĂŢI
TERMENE
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
Identificarea
potenţialelor instituţii partenere
|
-
Întâlniri cu reprezentanţi ai
unor instituţii
|
-
biserica, poliţia, primăria,
ONG, instituţii culturale şi educative
|
-
directorul
-
responsabilul Comisiei pentru
relaţia cu comunitatea
-
cadrele didactice
-
părinţii
Termen – permanent
|
-
Centralizarea potenţialilor
parteneri
-
Întruniri ale Comisiei pentru
relaţia cu comunitatea
|
Stabilirea
de contacte; negociere
|
-
Realizarea de proiecte de
parteneriat
|
-
biserica, şcoli, Poliţia, Primăria,
ONG, instituţii culturale şi educative
|
-
responsabilul Comisiei pentru
relaţia cu comunitatea
-
cadrele didactice
-
părinţii
Termen – septembrie, anual
|
-
Avizarea de către ISJ Călăraşi a
proiectelor propuse
|
Planificarea
activităţilor comune
|
-
Şedinţe de lucru cu partenerii
|
-
instituţii partenere
-
şcoala
|
-
cadre didactice
-
responsabil Comisie activităţi
educative
-
coordonatorii de proiecte
Termen - septembrie/octombrie, anual
|
-
Alcătuirea de programe de
activităţi de către fiecare clasă şi centralizat la nivelul grădiniţei
|
Realizarea
programelor
|
-
Vizite la diferite istituţii
-
Concursuri
-
Expoziţii
-
Acţiuni ecologice
-
Serbări
-
Excursii didactice
|
-
reprezentanţii instituţiilor
partenere
-
cadrele didactice
-
conducerea şcolii
-
spaţii de întâlnire
-
bază materială
|
-
Director
-
învăţători şi diriginţii
-
consilierul educativ
-
Comisia PSI şi PM
Termen – permanent
|
-
Respectarea schemei de programe
-
Atingerea obiectivelor urmărite
de fiecare program
|
e)
ELABORAREA ŞI DISTRIBUIREA MATERIALELOR DE PREZENTARE
OBIECTIVE
|
ACTIVITĂŢI
|
RESURSE
|
RESPONSABILITĂŢI
TERMENE
|
INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
|
Identificarea
mediilor de distribuire a informaţiilor
|
-
Discuţii în cadrul comisiei
metodice şi Consiliului profesoral
|
-
cadre didactice
-
Consiliul reprezentativ al
părinţilor
|
-
Comisia de promovare a imaginii
grădiniţei
Termen: permanent
|
-
Specificarea a cel puţin 3 medii
eficiente de distribuire a informaţiilor
|
Elaborarea
planurilor concrete de prezentare a imaginii grădiniţei
|
-
Elaborarea fişei de prezentare a
grădiniţei
|
-
cadre didactice,
-
resurse financiare proprii
|
-
Comisia de promovare a imaginii
grădiniţei
Termen: octombrie 2014
|
-
Alcătuirea a cel puţin 3 planuri
de promovare a imaginii grădiniţei
|
Realizarea
planurilor
(pagina
web, pagină facebook, site-ul grădiniţei pe Didactic.ro)
|
-
Selectarea materialelor şi
realizarea paginii web şi a celorlalte site-uri online
|
-
cadre didactice, părinţi
-
resurse financiare proprii
|
-
Comisia de promovare a imaginii
grădiniţei
Termen: anul şcolar 2012-2013
|
-
Publicarea pe Internet a
prezentării grădiniţei
|
Alcătuirea
unui plan de evaluare continuă a impactului şi materialelor distribuite
|
-
Chestionare adresate părinţilor,
membrilor comunităţii locale
|
-
directorul
-
Comisia de promovare a imaginii
grădiniţei
|
-
directorul
-
Comisia de promovare a imaginii
grădiniţei
Termen: octombrie
|
-
Elaborarea unui instrument de
colectare a datelor
|
GRĂDINIŢA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.
2
OLTENIŢA
PROIECT
DE DEZVOLTARE
INSTITUŢIONALĂ
2012-2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu