REGULAMENT DE ORDINE
INTERIOARA
GĂDINIȚA CU PROGRAM
PRELUNGIT NR. 2 OLTENIȚA
CAP I -
TEMEIUL LEGAL
ART. 1
(1) Prezentul
regulament este întocmit in conformitate cu Legea 1/2011 cu modificările si
completările ulterioare, OM 5115/2014, Legea 272/2004 republicată in 2014
privind protecția și promovarea drepturilor copilului si Legea 53/2004 cu
modificările si completările ulterioare.
(2) Regulamentul intră în vigoare după consultarea
organizației sindicale din grădiniță si
aprobarea în Consiliul de Administrație al Grădiniței cu program prelungit nr.
2 Oltenița.
(3)După aprobare, direcțiunea și cadrele didactice vor comunica elemente de conținut întregului
personal, copiilor, parinților, tutorilor
sau susținătorilor legali pentru punerea în aplicare. Fiecare angajat al al
grădiniței semnează ca a luat cunostință
de prevederile Regulamentului de ordine interna. Beneficiarii indirecți ai educației fac dovada ca au luat
cunoștință si se obligă la respectarea acestuia, prin semnarea contractului
educațional.
CAP II –
PROGRAMUL GRĂDINIȚEI
Preșcolarii
ART. 2
Programul preșcolarilor este următorul:
Program prelungit: 8,00 – 17,30. Părinții care încep
programul la serviciu înainte de ora 8,00 pot aduce copiii mai devreme.
Program normal:
8,00 – 13,00
ART. 3
Programul este structurat astfel:
.
Intervalul de vârstă
|
Categorii de activităţi de
invăţare
|
Nr.de activităţi/săptămână
|
Nr.ore/tură, din norma cadrului didactic, dedicate
categoriilor de activităţi din planul de învăţământ
|
|
ON*
|
OP/OS*
|
|||
37 – 60 luni (3,1 -
5 ani)
|
Activităţi pe
domenii experienţiale
|
7
|
+
7
|
2h x 5 zile = 10h
|
Jocuri si
activităţi didactice alese
|
10
|
+
5
|
1,5h x 5 zile =
7,5h
|
|
Activităţi de
dezvoltare personală
|
5
|
+
10
|
1,5h x 5 zile =
7,5h
|
|
TOTAL
|
22
|
+ 22
|
25 h
|
|
61 –73 luni (5,1 –
6 ani)
|
Activităţi pe
domenii experienţiale
|
10
|
+
10
|
3h
x 5 zile = 15h
|
Jocuri si
activităţi didactice alese
|
10
|
+
5
|
1h
x 5 zile = 5h
|
|
Activităţi de
dezvoltare personală
|
6
|
+
11
|
1h
x 5 zile = 5h
|
|
TOTAL
|
26
|
+ 26
|
ART. 4
Orarul zilnic se întocmește la nivelul fiecărei
grupe de către cadrul didactic care o conduce, este flexibil, și se aduce la
cunoștința părinților.
Personalul
didactic
ART. 5
(1) Programul personalului didactic este următorul:
Program de lucru:
8,00-13,00 si 12,30-17,30 (sau la plecarea ultimului copil daca se depăşeşte
ora 17,30)) la grupele de program prelungit
8,00-13,00 la grupele de program normal
(2 ) Completarea diferenței dintre numărul de ore/zi
din orar si numărul de ore/zi potrivit fișei postului se face prin activități
de pregătire profesională, confecționare de material didactic, lectorate și
consultații cu părinții, etc.
ART. 6
La sfârșitul
programului zilnic, personalul didactic este obligat să semneze în rubrica
special destinată din Caietul educatoarei și în condica de prezență.
Personalul
didactic auxiliar
ART. 7
(1) Programul
administratorului financiar se desfășoară in intervalul 8,00 – 16,00.
(2) In intervalul orar 10,45 – 11,15 este pauza de
masă.
(3) Program de lucru cu publicul (cadre didactice,
părinți, membri ai comunității) – 11,15 – 13,00
ART. 8
Programul
administratorului de patrimoniu se
desfășoară între orele 6,00 – 14,00. Pauza de masă are loc între orele 10,
45-11,15.
Personalul
nedidactic
ART. 9
(1)Progrmul îngrijitoarelor se desfășoară pe ture
astfel:
Tura I – 6,00 – 14,00
Tura a II-a – 10,00 – 18,00
(2) Programul bucătăreselor se desfășoară între
orele 6,00 – 14,00.
(3) Pauza de masă este de 30 de minute, în
intervalul 11,30 – 12,00.
CAPITOLUL
III – BENEFICIARII DIRECTI AI EDUCATIEI
Dobândirea calităţii de beneficiar primar al educaţiei
ART. 10
Conform prevederilor legale, beneficiarii primari ai
învăţământului în grădiniţa de copii sunt
preşcolarii.
ART. 11
(1) Dobândirea calităţii de beneficiar primar al
educaţiei (preşcolar) se face prin înscrierea în grădiniţă.
(2) Înscrierea la grădiniţa cu program prelungit nr.
2 Olteniţa se aprobă de către conducerea unităţii de învăţământ cu respectarea
prezentului Regulament de ordine interioară şi a altor reglementări specifice,
urmare a solicitării scrise primite din partea părinţilor, tutorilor sau
susţinătorilor legali. Înscrierea se
face conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Înscrierea copiilor în grădiniţă se face de
regulă în două etape sau conform calendarului emis de MECS.:
-luna aprilie – reînscrierea copiilor care vor veni
la grădiniţă şi în anul şcolar următor;
-lunile mai, iunie – primirea şi înregistrarea
cererilor noi care poate continua până
la realizarea efectivelor complete de copii.
(3) La înscrierea copiilor în grădiniţă nu se percep
taxe.
(4) Pentru asigurarea hranei copiilor aflaţi la
grupele de program prelungit, părinţii sau susţnătorii legali plătesc o
contribuţie stabilită de Consiliul de administraţie. Recalcularea contribuţiei
părinţilor se realizează în funcţie de absenţele copiilor din unitate.
ART.12
(1) Actele necesare înscrierii copiilor în grădiniţă
sunt:
- Cerere
de înscriere tip;
- Copie
certificat de naştere al copilului;
- Copii
ale actelor de identitate ale părinţilor;
- Adeverinţe
cu veniturile părinţilor sau alte acte doveditoare ale veniturilor familiei,
- Fişa
medicală completată potrivit reglementărilor în vigoare;
- Avizul
epidemiologic eliberat potrivit
reglementărilor în vigoare;
(2 Avizul epidemiologic al copilului se prezintă ori
de câte ori acesta revine în grădiniţă după o perioadă de boală.
ART.13
(1 ) Datele personale din dosarul de înscriere se consemnează
în Registrul de înscriere şi evidenţă a copiilor.
ART.14
(1) Transferul copiilor de la o unitate de
învăţământ la alta se face la cererea
părinţilor sau a susţinătorilor legali, cu avizul celor două unităţi, în limita
locurilor disponibile.
(2) Scoaterea copilului din evidenţa grădiniţei se face în
următoarele situaţii:
- În cazul unei boli
infecţioase cronice, cu avizul medicului;
- În cazul în care copilul
absentează nejustificat mai mult de două săptămâni;
Exercitarea
calităţii de beneficiar primar ale educaţiei în grădiniţă
ART.15
(1) Calitatea de beneficiar primar ale educaţiei în
grădiniţă se exercită prin frecventarea cursurilor si prin participarea la
toatea ctivitătile existente în programul
unitătii de învătământ.
(2) Evidența prezenței preșcolarilor se face în
fiecare zi de către cadrul didactic, care consemnează, în mod obligatoriu,
fiecare absență.
ART.16.
(1) Absențele datorate îmbolnăvirii preșcolarilor,
bolilor contagioase din familie sau altor cazuri de forță majoră, dovedite cu
acte legale, sunt considerate motivate.
(2) Motivarea absențelor se efectuează pe baza
următoarelor acte:
a) adeverință eliberată de medicul de familie;
b) adeverință sau certificat medical eliberat de
unitatea sanitară, în cazul în care preșcolarul a fost
internat în spital;
c) cererea scrisă a părintelui/tutorelui legal al
prescolarului, adresată directorului unității de învătământ si aprobată de
acesta, în urma consultării cu cadrul didactic
grupei.
(3) Motivarea absențelor se face de către cadrul
didactic , în ziua prezentării actelor justificative.
(4) În cazul prescolarilor, parintele/tutorele legal
are obligatia de a prezenta, personal, cadrului didactic actele justificative
pentru absentele copilului lor.
(5) Actele pe baza crora se face motivarea absențelor
vor fi prezentate la reluarea activităţii preşcolarului si vor fi păstrate de
catre cadrul didactic pe tot parcursul anului școlar.
(6) Nerespectarea prevederilor alin. 4 atrage după
sine neprimirea copilului în colectivitate.
Drepturile
beneficiarilor primari ai educaţiei
ART. 17
(1) La Grădiniţa cu program prelungit nr. 2
Olteniţa se poate înscrie şi poate
frecventa orice cetăţean român sau cetăţean din ţările Uniunii Europene, din
statele aparţinând Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană,
în condiţiile prevăzute de lege, indiferent de limba sa maternă.
(2) De aceleaşi drepturi beneficiază şi persoanele
care solicită sau au dobândit o formă de protecţie în România, respectiv
minorii străini şi minorii apatrizi, a căror şedere pe teritoriul României este
oficial recunoscută, conform legii.
ART. 18
Beneficiarii primari ai educaţiei au dreptul să
opteze, conform legii, pentru tipul şi forma de învăţământ pe care le vor urma
şi să aleagă parcursul şcolar corespunzător intereselor, pregătirii şi
competenţelor lor. Pentru beneficiarii primari ai educaţiei minori, acest drept
se exercită, de către părinţi, respectiv părinţi, tutori sau susţinători
legali.
ART. 19
(1) Preşcolarii din Grădiniţa cu program prelungit
nr. 2 Olteniţa se bucură de toate drepturile constituţionale, precum şi de
egalitate în toate drepturile conferite de calitatea de beneficiar primar al
educaţiei.
(2) Conducerea şi personalul din unitatea de
învăţământ au obligaţia să respecte dreptul la imagine al preşcolarilor.
(3) Nicio activitate organizată în grădiniţă nu
poate leza demnitatea sau personalitatea
preşcolarilor..
(4) Conducerea şi personalul din unitate nu pot face
publice date personale ale beneficiarilor primari ai educaţiei, rezultatele în
învăţare, cu excepţia modalităţilor prevăzute de reglementările în vigoare.
ART. 20
(1) Preşcolarii au dreptul să beneficieze de o
educaţie de calitate, prin aplicarea corectă a planurilor-cadru de învăţământ,
prin parcurgerea integrală a programelor
şi prin utilizarea de către cadrele didactice a celor mai adecvate
strategii didactice, în vederea formării şi dezvoltării competenţelor cheie şi
a atingerii obiectivelor educaţionale stabilite.
(2) Părinţii preşcolarilor, tutorii sau susţinătorii
legali ai acestora au dreptul să fie consultaţi şi să-şi exprime opţiunea
pentru activităţile din curriculum la decizia grădiniţei aflate în oferta
educaţională a unităţii, în concordanţă cu nevoile şi interesele de învăţare ale
copiilor, cu specificul activităţii din
grădiniţă şi cu nevoile comunităţii.
(3) Este
obligatorie respectarea Procedurii
privind stabilirea CDG.
ART. 21
(1)Preşcolarii
au dreptul la o evaluare obiectivă şi corectă, realizată prin mijloace
specifice adaptate vârstei.
ART. 22
(1) Conducerea
Grădiniţei cu program prelungit nr. 2 Olteniţa este obligată să pună,
gratuit, la dispoziţia beneficiarilor primari, baza materială pentru pregătirea
organizată a acestora.
(2) Preşcolarii din Grădiniţa cu program prelungit
nr. 2 Olteniţa beneficiază de unele
măsuri de protecţie socială (hrană, supraveghere şi odihnă) pe durata
parcurgerii programului educaţional în cadrul unităţii de învăţământ, în
condiţiile stabilite de legislaţia în vigoare.
ART. 23
(1) Beneficiarii primari ai educaţiei din Grădiniţa cu program prelungit nr. 2 Olteniţa
au dreptul la şcolarizare gratuită. .
(1)Statul susţine preşcolarii cu probleme şi nevoi sociale, precum şi pe aceia cu cerinţe educaţionale speciale..
ART. 24
(1) Preşcolarii
de la Grădiniţa cu program prelungit nr. 2 Olteniţa beneficiază de
asistenţă medicală, psihologică şi logopedică gratuită în cabinete medicale,
psihologice şi logopedice şcolare..
(2) La începutul fiecărui an şcolar, pe baza
metodologiei aprobate prin ordin comun al Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi Ministrului
Sănătăţii, se realizează examinarea stării de sănătate a preşcolarilor.
ART. 25
(1) Preşcolarii cu cerinţe educaţionale speciale,
integraţi în învăţământul de masă, au aceleaşi drepturi ca şi ceilalţi copii.
(2) Copiii cu cerinţe educaţionale speciale sau alte
tipuri de cerinţe educaţionale, au
dreptul să fie şcolarizaţi în unităţi de învăţământ de masă,
ART. 26
(1) Preşcolarii
au dreptul să participe la activităţi extraşcolare.
(2) Activităţile extraşcolare sunt realizate în
cadrul unităţilor de învăţământ, în cluburi, în palate ale copiilor, în tabere
şcolare, în baze sportive, turistice şi de agrement sau în alte unităţi
acreditate în acest sens, cu respectarea prevederilor regulamentelor de
funcţionare ale acestora.
(3) Când activitățile extracurriculare presupun deplasări în afara grădiniței,
acestea vor fi organizate și desfășurate conform procedurii elaborate de CEAC.
(4) Pentru organizarea excursiilor
sau taberelor şcolare, profesorii organizatori vor prezenta un plan al
excursiei sau taberei şi programul activităţilor ce se vor desfăşura pe toata
durata acesteia.
(5) În cazul în care deplasarea se face cu mijloace
auto, se prezintă o copie după licenţa de transport a firmei, din care să rezulte
ca firma este abilitată să transporte copii.
(6) Se va anexa un tabel cu semnatura
părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor prin care aceştia declară ca
sunt de acord cu plecarea copiilor în excursie/tabară, ca sunt de acord să fie
însoţiţi de cadrele didactice menționate
şi că preșcolarii sunt obligaţi să respecte programul excursiei/taberei
precum şi cerinţele organizatorilor. De
asemenea se obligă să răspundă pentru eventualele daune provocate voluntar sau
involuntar de copii.
ART. 27
(1) Grădinița cu program prelungit nr. 2
Oltenița este obligata sa ofere copiilor și părinților consilierea
psihologica si sociala.
(2) Cadrele didactice vor avea planificată o zi pe
saptămână pentru consultații si
consiliere cu părinții.
Obligaţiile
beneficiarilor primari ai educaţiei
ART. 28
(1)Beneficiarii
primari ai educaţiei din Grădiniţa cu
program prelungit nr. 2 Olteniţa au obligaţia de a frecventa cursurile, de a
dobândi competenţele şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de Curriculumul
pentru învăţământul preşcolar.
ART. 29
(1) Beneficiarii
primari ai educaţiei trebuie să aibă un comportament civilizat şi o ţinută
decentă, atât în unitatea de învăţământ, cât şi în afara ei.
(2) Beneficiarii
primari ai educaţiei, în funcţie de nivelul de înţelegere şi de
particularităţile de vârstă şi individuale ale acestora, vor fi stimulaţi să
cunoască şi încurajaţi să respecte:
a) prezentul
Regulament de ordine interioară al unităţii de învăţământ;
b) regulile de
circulaţie;
c) normele de
securitate şi a sănătăţii în muncă, de prevenire şi de stingere a incendiilor;
d) normele de
protecţie civilă;
e) normele de
protecţie a mediului.
ART. 30
Este interzis
preşcolarilor:
a) să
deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ (materiale
didactice şi mijloace de învăţământ, mobilier şcolar, mobilier sanitar, spaţii
de învăţământ etc.);
b) să aibă
comportamente jignitoare, de intimidare şi discriminare;
c) să aducă
jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de
colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ sau să lezeze în orice mod
imaginea publică a acestora;
d) să aibă o
atitudine care constituie o ameninţare la adresa siguranţei celorlalţi copii
şi/sau a personalului unităţii de învăţământ.
Recompense
ale beneficiarilor primari ai educaţiei
ART. 31
Preşcolarii care
obţin rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară şi se
disting prin comportament exemplar pot primi următoarele recompense:
a) evidenţiere
în faţa colegilor din grupă;
b) evidenţiere,
de către director, în faţa colegilor din grădiniţă sau în faţa Consiliului
profesoral;
c) comunicare
verbală sau scrisă adresată părinţilor, în care se menţionează faptele
deosebite pentru care copilul este evidenţiat;
d) alte stimulente
materiale acordate din veniturile proprii ale unităţii de învăţământ, ori de
agenţi economici sau de sponsori;
e) premii,
diplome, medalii;
Sancţiuni ale
beneficiarilor primari ai educaţiei
ART. 32
(1)Preşcolarii
care săvârşesc fapte care contravin prevederilor specifice din prezentul
regulament, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora.
(2) Sancţiunile care se pot aplica
preşcolarilor sunt următoarele :
a) observaţia
individuală;
b) mustrare în
faţa grupei.
(3) Observaţia individuală constă în dojenirea
preşcolarului.
(4) Sancţiunea
se aplică de cadrul didactic al grupei sau director.
(5) Sancţiunea
nu atrage si alte măsuri disciplinare.
(6) Mustrarea în
faţa grupei constă în dojenirea preşcolarului şi sfătuirea acestuia să se
poarte în aşa fel încât sa dea dovadă de îndreptare, atragându-i-se totodată
atenţia că, daca nu îşi schimbă comportamentul, i se va aplica o sancţiune mai
severă.
(7) Sancţiunea
se aplică de către cadrul didactic al grupei sau director.
(8) Preşcolarii
vinovaţi de deteriorarea bunurilor unităţii de învaăţământ plătesc (prin
intermediul părintelui sau al tutorelui legal) toate lucrările necesare
reparaţiilor sau suportă toate
cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor
deteriorate.
(2) În cazul în
care vinovatul nu se cunoaşte, raspunderea materială devine colectivă, revenind întregii grupe.
CAPITOLUL IV – PERSONALUL DIDACTIC
Drepturile
personalului didactic
ART. 33
Personalul
didactic din Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița are drepturi care
decurg din Legea 1/2011 cu completările si modificările ulterioare, de
legislația specifică in vigoare, de
regulamente si contractul individual de muncă.
ART. 34
(1) Cadrele
didactice beneficiază de concediu anual cu plată, în perioada vacanțelor
școlare, cu o durată de 62 de zile lucrătoare; în cazuri bine justificate,
conducerea uniății de învățământ poate întrerupe concediul legal, persoanele în
cauză urmând a fi remunerate pentru munca depusă.
(2) Perioadele
de efectuare a concediului de odihnă pentru fiecare cadru didactic se stabilesc
în Consiliul de administrație în funcție de interesul învățământului și a celui
în cauză, dar cu asigurarea continuității activității și în perioada vacanțelor
(se va respecta PS-09 SCIM – Menținerea continuității)
(3)Neefectuarea
concediului anual dă dreptul la efectuarea concediului restant în vacanțele
anului școlar următor.
ART. 35
(1) Cadrele
didactice care redactează teza de doctorat sau lucrări în interesul
învățământului pe bază de contract de cercetare ori de editare au dreptul la 6
luni de concediu plătit, o singură dată, cu aprobarea Consiliului de
administratie al grădiniței.
ART. 36
Dreptul la
inițiativă profesională constă în:
a) conceperea
activității profesionale si realizarea obiectivelor educaționale ale
disciplinelor de învățământ, prin metodologii care respectă principiile
psihopedagogice;
b) utilizarea
bazei materiale și a resurselor învățământului, în scopul realizării obligațiilor
profesionale;
c) punerea în
practică a ideilor novatoare pentru modernizarea procesului de învățământ.
ART. 37
(1) Cadrele didactice
nu pot fi perturbate în timpul desfășurarii activității didactice de nicio
autoritate școlară sau publică.
(2) Prin excepție
de la prevederile alin. (1), nu se consideră perturbare a cadrelor didactice în
timpul activității didactice intervenția autorităților școlare si/sau publice
în situațiile în care sănătatea fizică sau psihică a copiilor ori a
personalului este pusă în pericol în orice mod, conform constatării personalului
de conducere, respectiv în timpul exercițiilor de alarmare pentru situații de
urgență.
(3) Înregistrarea
prin orice procedee a activității didactice poate fi facută numai cu acordul
celui care o conduce.
(4)
Multiplicarea, sub orice formă, a înregistrarilor activității didactice de
către copii, părinți sau de către alte persoane este permisă numai cu acordul
cadrului didactic respectiv.
(5) Înregistrarea
prin orice procedee a activităților desfășurate în spațiile școlare este
permisă numai cu acordul directorului, cu excepția celor prevăzute la alin.
(3).
ART. 38
(1) Personalul
didactic are dreptul să participe la viața socială si publică, in beneficiul
propriu, în interesul învățământului.
(2) Personalul
didactic are dreptul să facă parte din asociații sindicale, profesionale,
culturale, naționale și internaționale, legal constituite, în conformitate cu
prevederile legii.
(3) Personalul
didactic poate exprima liber opinii profesionale în spațiul școlar și poate
întreprinde acțiuni în nume propriu în afara acestui spațiu, dacă acestea nu
afectează prestigiul învățământului și demnitatea profesiei de cadru didactic,
repectiv prevederile regulamentelor școlare.
ART. 39
Copiii personalului
didactic din grădiniță sunt scutiți de plata taxelor de înscriere la
concursurile de admitere in învățământul superior și beneficiază de gratuitate
la cazarea in cămine si internate.
ART. 40
Personalul didactic
si didactic auxiliar din învățământ beneficiază de o compensație de la bugetul
asigurărilor sociale de stat de 50% din valoarea cazării, mesei și
tratamentului în bazele de odihnă și tratament.
ART. 41
Personalul
didactic titular care din proprie inițiativă solicită să se specializeze / să
continue studiile, are dreptul la concediu fara plată. Durata totală a acestuia
nu poate depași 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situații
sunt de competența unității școlare prin Consiliul de administrație, dacă se
face dovada activității respective.
ART. 42
Personalul didactic
titular cu contract de muncă pe perioadă nederminată poate beneficia de
concediu fără plată pe timp de un an școlar, o dată la 10 ani, cu aprobarea
I.S.J. Călărași.
ART. 42
Personalul didactic
și didactic auxiliar din Grădinița cu program prelungit nr. 2 au dreptul să se
înscrie la concursul de acordare a gradației de merit.
ART. 43
(1) Personalul didactic
cu rezultate excelente în activitatea didactică, educativă și științifică poate
primi decorații, ordine, medalii și titluri, potrivit legii.
(2) Ordinele și
medaliile care pot fi conferite personalului didactic din Grădinița cu program
prelungit nr. 2 Oltenița, sunt:
a) Ordinul
“Spiru Haret” , cu clasele de Comandor, Cavaler si Ofițer.
b) Medalia
Membru de onoare al corpului didactic – medalia se acordă cadrelor didactice
penisonabile, cu activitate deosebită.
(3) În afara
distincțiilor prevăzute la alin. (2), ministrul educației este autorizat sa acorde personalului didactic
urmatoarele distincții:
a) adresa de
mulțumire publică;
b) diploma
“Gheorghe Lazăr”, clasele I, a II a si a III a;
c) diploma de
excelență, care se acordă cadrelor didactice pensionate sau pensionabile, cu activitate
deosebită.
(4) Diploma
“Gheorghe Lazăr” clasele I, a II a si a III a, este însoțită de un premiu de
20%, 15% și, respectiv 10% din suma salariilor de bază primite în ultimele 12
luni de activitate. Diploma de excelență este însoțită de un premiu de 20% din
suma salariilor de bază primite în ultimele 12 luni de activitate.
(5) Distincțiile
si premiile prevăzute la alin. (3) se acordă în baza unui regulament aprobat de
ministerul educației..
ART. 44
Cadrele didactice din Grădinița cu program
prelungit nr. 2 Oltenița:
a) au acces la
baza materială a grădiniței, în vederea realizării unui act instructiv-educativ
de calitate;
b) își exercită
libertatea de opinie, de a expune sau ridica probleme în consiliile
profesorale;
c) beneficiază
de audiențe, pentru rezolvarea unor situații speciale ivite;
d) au dreptul la
eliberarea în timp util a
actelor/documentelor solicitate;
e) beneficiază
de un tratament respectuos din partea compartimentului contabilitate și a
conducerii;
f) beneficiază
de asistență medicală, de sprijin psiho-pedagogic și psihologic;
g) beneficiază
de zile libere în conformitate cu legislația în vigoare (în situații speciale,
cu asigurarea acoperirii programului de lucru prin supliniri);
h) beneficiază
de o încadrare didactică nepărtinitoare, conform pregătirii și performanțelor
obținute.
Obligațiile cadrelor didactice
ART. 45
Cadrele
didactice au obligația morală să își acorde respect reciproc și sprijin în
îndeplinirea obligațiilor profesionale.
ART. 46
Personalul
didactic este obligat să respecte Regulamentul de organizare si funcționare a
grădiniței, Regulamentul de ordine interioară, Codul etic, toate prevederile
din fișa postului precum și orice prevedere legală care se adresează grădiniței.
ART. 47
Toate cadrele
didactice din grădiniță au obligația să participe la activități de formare
continuă, în condițiile legii.
ART. 48
Sarcini ale
cadrelor didactice pentru învăţământul preşcolar privind activitatea didactică:
1-Să studieze şi
să cunoască programele activităţilor instructiv-educative din grădiniţa de copii, inclusiv programa clasei pregătitoare;
2-Să studieze
materialele metodice, literatura pentru copii, scrisorile metodice transmise de
către ISJ Călărași;
3-Să elaboreze
planificări în conformitate cu
prevederile programei.
4-Să parcurgă
integral planificarile activităţilor.
5-Să-şi
sectorizeze sala de
grupă în conformitate cu cerinţele programei şi ale scrisorilor
metodice.
6-Să planifice
şi să desfaşoare formele de jocuri si activităţi alese pe centre/zone de
activitate.
7-Să pregătească
şi să confecţioneze mijloace de învăţământ pentru activităţile pe domenii
experienţiale şi activităţile alese.
8-Să pastreze în
mape individuale lucrările copiilor (PORTOFOLIUL COPIILOR).
9-Să
întocmească zilnic proiecte
de activitate dacă este cadru
didactic debutant şi schite de proiect de activitate ( cadrele
ce au grade didactice).
10 -Să
completeze zilnic documentele educaţionale (catalog, condica de activitate
zilnică ).
11-Să elaboreze
şi să completeze fişe de progres al copiilor
sau caiete de cunoaştere a preşcolarilor din grupa pe care o conduce.
12-Să completeze
împreună cu profesorul psiholog, fișa psiho-pedagogică a copiilor ce pleacă la
şcoală şi să o înmâneze învăţătorului.
13-Să respecte
cu stricteţe disciplina muncii specifică instituţiei de învăţământ (program,
regulament de ordine interioară etc.), să participe la toate activităţile
organizate de unitate.
14-Să evite
desfăşurarea in spaţiul de învăţământ preşcolar a activităţilor politice, de
prozelitism religios .
15- Să evite in
spaţiul de învăţământ discuţiile
neprincipiale si relaţii de natură sa umbrească prestigiul profesiei de
cadru didactic
ART. 49
Sarcini ale
cadrelor didactice pentru învăţământul preşcolar privind activitatea metodică
şi de perfecţionare
1-Să studieze
noutăţile apărute in domeniu;.
2-Să participe
la comisia metodică in mod activ prin referate, activităţi demonstrative etc;.
3-Să organizeze
şi să participe la activităţile ce se desfăşoara în cadrul cercurilor
pedagogice;
4-Să efectueze
interasistenţe la activităţi pe domenii experienţiale, la jocurile si
activităţile pe arii de stimulare;
5-Să participe
la consfătuiri de lucru, conferinţe, simpozioane, sesiuni de referate pe probleme
specifice.
6-Să manifeste
preocupare pentru instrucţia didactică din domeniul specialităţii.
7-Să se preocupe
de propria perfecţionare prin participări la examenele pentru obţinerea
gradelor didactice, reciclări.
ART. 50
Sarcini ale
cadrelor didactice pentru învăţământul preşcolar privind activitatea socială
1-Să desfaşoare
propagandă pedagogică în rândul părintilor prin prezentarea unor materiale,
activităţi practice compatibile cu învăţământul preşcolar, activităţi de
consiliere parentală;
2-Să organizeze
si sa desfăşoare activităţi cultural-educative pentru copii;
3-Să respecte
programul de lucru şi să răspundă de securitatea vieţii copiilor pe timpul
activităţilor;
4-Să desfăşoare
activitatea de cadru didactic
de serviciu pe grădiniţă;
5-Să participe
activ la rezolvarea diverselor probleme specifice instituţiei preşcolare;
6-Să aibă un
comportament etic cu copiii, cu colegele, părinţii și partenerii educaţionali ;
7- Să
respecte legislaţia în vigoare
şi normele regulamentului de ordine interioară.
ART. 51
Cadrele didactice nu operează cu sume de bani
colectate de la părinţi. Sumele sunt
strânse si păstrate de casierul comitetului de părinţi pe grupă.
ART. 52
Se interzice
personalului didactic de predare să condiţioneze evaluarea rezultatelor
copiilor sau calitatea prestaţiei didactice
de obţinerea oricărui tip de avantaje de la părinţi. Astfel de practici,
dovedite de organele abilitate, se sancţionează conform legii.
ART. 53
În Grădiniţa cu program prelungit nr. 2 Olteniţa
se organizează permanent serviciul pe grădiniţă al cadrelor didactice , în
localul unităţii cu personalitate juridică și de asemenea în cel al structurii
arondate.
Răspunderea disciplinară și patrimonială
ART. 54
(1) Personalul
didactic și cel de conducere din Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița
răspund disciplinar pentru încălcarea cu vinovăție a îndatoririlor ce le revin
potrivit contractului individual de muncă, precum și pentru încălcarea normelor
de comportare care dăunează interesului învățământului și prestigiului grădiniței, conform legii.
(2) Sancțiunile
disciplinare care se pot aplica personalului didactic, în raport de gravitatea
abaterilor, sunt:
a) observația
scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea
salariului de bază, cumulat când este cazul, cu îndemnizația de conducere cu
până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
d) suspendarea,
pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru
ocuparea unei funcții superioare sau pentru obținerea gradelor didactice ori a
unei funcții de conducere, îndrumare sau control;
e) destituirea
din funcția de conducere;
f) desfacerea
disciplinară a contractului individual de muncă;
ART. 55
Orice persoană
poate sesiza grădinița cu privire la săvârșirea unei fapte ce poate constitui
abatere disciplinară. Sesizarea se face în scris și se înregistrează în
grădiniță.
ART. 56
În procesul de
semnalare a unor abateri disciplinare, în funcție de situație, se vor folosi și
procedurile SCIM PO-01 – Monitorizarea comportamantului etic si PS-06-Semnalarea
neregularităților.
ART. 57
Pentru cercetarea
abaterilor prezumate săvârșite de personalul didactic și personalul de
conducere, comisiile de cercetare disciplinară se constituie după cum urmează:
a) pentru
personalul didactic, comisia va fi formată din 3 membri, dintre care unul este
liderul sindical din grădiniță (în cazul în care este incompatibil, va fi
înlocuit de către un alt membru desemnat de organizația sindicală) iar ceilalți
doi au funcția cel puțin egală cu a celui care a săvârșit abaterea.
b) pentru
director, comisia va fi formată din 3 membri, dintre care unul este liderul
sindical din grădiniță (în cazul în care este incompatibil, va fi înlocuit de
către un alt membru desemnat de organizația sindicală), un cadru didactic care
are funcția didactică cel puțin egală cu a celui care a săvârșit abaterea și un
inspector numit de I.S.J. Călărași.
ART. 58
Comisia de cecetare
disciplinară este numită de Consiliul de administrație al unității de învățământ.
ART. 59
(1) În cadrul
cercetării abaterii prezumtive se stabilesc faptele și urmările acestora,
împrejurările în care au fost săvârșite, existența sau inexistența vinovăției,
precum și orice date concludente. Audierea celui cercetat și verificarea apărării
acestuia sunt obligatorii. Refuzul celui cercetat de a se prezenta la audiere,
deși a fost înștiițtat în scris cu minim 48 de ore înainte, precum și de a da
declarații scrise se constată prin proces-verbal și nu împiedică finalizarea
cercetării. Cadrul didactic cercetat are dreptul să cunoască toate actele
cercetării și să își producă probe în apărare.
(2) Cercetarea
faptei si comunicarea deciziei se fac in termen de cel mult 30 de zile de la
data constatarii acesteia, consemnată în registrul de inspecții. Persoanei
nevinovate i se comunică îîn scris inexistețta faptelor pentru care a fost
cercetată.
(3) Persoanele
sancționate au dreptul de a contesta, în
termen de 15 zile de la comunicare, decizia respectivă la colegiul de
disciplină de la I.S.J. Călărași. Dacă
sancțiunea a fost adresată directorului grădiniței, acesta are dreptul de a
constesta în termen de 15 zile de la comunicare, la Colegiul central de
disciplină al MECS.
(4) Dreptul cadrului
didactic de a se adresa instanțelor judecătorești este garantat.
ART. 60
(1) Pentru
personalul didactic din Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița,
propunerea de sancționare se face de către director sau de cel puțin 2/3 din
numarul total al membrilor Consiliului de administrație. Sancțiunile aprobate
de către Consiliul de administrație sunt puse în aplicare si comunicate prin
decizia directorului.
(2) Pentru
director, propunerea de sancționare se face de către Consiliul de administrație
al grădiniței si se comunică prin decizie a inspectorului școlar general al
I.S.J. Călărași.
ART. 61
Sancțiunea se
stabilește, pe baza raportului comisiei de cercetare, de către autoritatea care
a numit această comisie și se comunică celui în cauză, prin decizie scrisă,
dupa caz, de către directorul unității de învățămant sau inspectorul școlar
general, în cazul directorului.
ART. 62
În baza precizărilor,
se va intocmi procedura specifică pentru răspunderea disciplinară.
ART. 63
Răspunderea
patrimonială a personalului didactic precum și a directorului se stabilește
conform legislației muncii. Decizia de imputare, precum și celelalte acte
pentru recuperarea pagubelor și a prejudiciilor se fac de conducerea
grădiniței, în afară de cazurile când, prin lege, se dispune altfel.
CAPITOLUL V –
PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR
Drepturile personalului didactic-auxiliar
ART. 64
Drepturile
personalului didactic auxiliar sunt cele care decurg din legislația în vigoare,
din regulamentele specifice și din prevederile contractului individual de muncă.
ART. 65
(1) Personalul
didactiac auxiliar din Grădinița cu program prelungit nr.2 Oltenița beneficiază
de concediu anual de odihnă in conformitate cu prevederile Legii 53/2003
republicată.
(2) Perioada de
efectuare a concediului de odihnă este aprobată pentru fiecare cadru didactic
auxiliar de către Consiliul de administrație al grădiniței în funcție de
interesul învățământului și a celui în cauză.
(3) În cazuri
bine justificate, conducerea grădiniței poate întrerupe concediul de odihnă al
celui în cauză, persoanele în cauză urmând a fi remunerate pentru munca depusă
iar zilele neefectuate de concediu urmând a fi replanificate într-o altă
perioadă.
(4) Perioadele
de efectuare a concediului de odihnă se realizeză în perioada vacntelor
scolare.
(5) Neefectuarea
concediului anual da dreptul la efectuarea concediului restant in vacanțele anului
școlar următor.
(6) În cazul
acordării concediului personalului didactic auxiliar se va urmări respectarea
procedurii SCIM de asigurare a continuitătii activității.
ART. 66
Personalul
didactic auxiliar are dreptul de a face parte in asociatii si organizatii
sindicale, profesionale si culturale, nationale si internationale, legal
constituite, in conformitate cu prevederile legii.
ART. 67
Personalul
didactic auxiliar are dreptul de a participa la activitati de formare in
conditiile legii.
ART. 68
Personalul
didactic auxiliar beneficiaza de o compensatie de la bugetul asigurarilor
sociale de stat de 50% din valaoarea cazarii,mesei si a tratamentului in bazele
de odihna si tratament cu sprijinul organizației sindicale.
Obligațiile personalului didactic -auxiliar
ART. 69
Obligațiile
personalului didactic auxiliar sunt cele care revin din Regulamentul de Organizare
si Funcționare al grădiniței, din fișa postului și din regulamentele,
legislația și procedurile SCIM sau CEAC din grădiniță, în vigoare.
ART. 70
Sarcini ale administratorului financiar:
a) desfăşurarea
activităţii financiar-contabile a unităţii
în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
b) gestionarea,
din punct de vedere financiar, a întregului patrimoniu al grădiniţei, în
conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu hotărârile Consiliului de
administraţie;
c) întocmirea
proiectului de buget şi a raportului de execuţie bugetară, conform legislaţiei
în vigoare şi contractelor colective de muncă aplicabile;
d) informarea
periodică a Consiliului de administraţie şi a Consiliului profesoral cu privire
la execuţia bugetară;
e) organizarea
contabilităţii veniturilor şi cheltuielilor;
f) consemnarea
în documente justificative a oricărei operaţii care afectează patrimoniul
unităţii de învăţământ şi înregistrarea în evidenţa contabilă a documentelor
justificative, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
g) efectuarea
inventarierii generale a patrimoniului, în situaţiile prevăzute de lege şi ori
de câte ori Consiliul de administraţie consideră necesar;
h ) întocmirea
lucrărilor de închidere a exerciţiului financiar-contabil;
i) îndeplinirea
obligaţiilor patrimoniale ale unităţii de învăţământ faţă de bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul local şi faţă de terţi;
j) implementarea
procedurilor de contabilitate cu ajutorul programului informatic;
k) avizarea, în
condiţiile legii, a proiectelor de contracte sau de hotărâri ale Consiliului de
administraţie, respectiv de decizii ale directorului, prin care se angajează
fondurile sau patrimoniul unităţii;
l) asigurarea şi
gestionarea documentelor şi a instrumentelor financiare cu regim special;
m) întocmirea,
cu respectarea normelor legale în vigoare, a documentelor privind angajarea, lichidarea,
ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare, realizând operaţiunile prevăzute
de normele legale în materie;
n) exercitarea
oricăror atribuţii şi responsabilităţi, prevăzute de legislaţia în vigoare, de
contractele colective de muncă aplicabile sau stabilite de către director sau
de către Consiliul de administraţie.
ART. 71
Sarcini ale administratorului de patrimoniu
a) gestionarea
bazei materiale a unităţii de învăţământ;
b) realizarea
reparaţiilor şi a lucrărilor de întreţinere, igienizare, curăţenie şi
gospodărire a unităţii de învăţământ;
c) asigurarea
întreţinerii terenurilor, clădirilor şi a tuturor componentelor bazei
didactico-materiale;
d) realizarea
demersurilor necesare obţinerii autorizaţiilor de funcţionare a unităţii de
învăţământ;
e) recepţionarea
bunurilor, serviciilor şi a lucrărilor, printr-o comisie constituită la nivelul
grădiniţei;
f) înregistrarea, pe baza aprobării factorilor
competenţi, a modificărilor produse cu privire la existenţa, utilizarea şi
mişcarea bunurilor din inventar şi prezenţa actelor corespunzătoare
compartimentului financiar-contabil, pentru a fi operate în evidenţele şi
situaţiile contabile;
g) ţinerea
evidenţei consumului de materiale aprobate de factorii de conducere, cu
justificările corespunzătoare;
h) punerea în
aplicare a măsurilor stabilite de către conducerea grădiniţei, pe linia
securităţii şi sănătăţii în muncă, a situaţiilor de urgenţă şi a normelor
P.S.I.;
i) întocmirea
proiectului anual de achiziţii cu privire la capitolul bunuri şi servicii şi a
documentaţiilor de atribuire a contractelor;
j) întocmirea
documentaţiei pentru organizarea licitaţiilor şi monitorizarea executării
contractelor de închiriere încheiate de unitatea de învăţământ cu persoane
fizice sau juridice;
Răspunderea disciplinară și patrimonială
ART. 72
Răspunderea
disciplinară și patrimonială se reglementează în conformitate cu art.54-56 din
prezentul regulament.
CAPITOLUL VI
– PERSONALUL NEDIDACTIC
Drepturile
personalului nedidactic
ART. 73
Personalul nedidactic
din Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița au dreptul:
a) De a
beneficia de materialele și dotările necesare derulării în bune condiții, a
activităților conforme fișei postului;
b) Dreptul la
libertatea de opinie, de a expune sau ridica probleme în fața reprezentanților
diferitelor compartimente din grădiniță;
c) De a
beneficia de audiențe, pentru rezolvarea unor situații speciale ivite;
d) Dreptul la eliberarea în timp util a actelor/documentelor
solicitate;
e) De a
beneficia de un tratament respectuos din partea compartimentului contabilitate și a conducerii;
f) De a
beneficia de asistență medicală, de sprijin psiho-pedagogic și psihologic;
g) Dreptul la
concediul legal de odihnă;
h) De a
beneficia de zile libere, în situații speciale, cu asigurarea acoperirii
programului de lucru prin supliniri;
Îndatoririle personalului nedidactic
ART. 74
Personalul nedidactic
din unitatea de invățămant are următoarele îndatoriri:
ÎNGRIJITOARELE
-Îngrijitoarele deschid si închid grădiniţa si
în general au grijă de clădirea unităţii.
-Au
responsabilitatea să asigure securitatea clădirii , a proprietăţii si a
anexelor acesteia.
-Efectuează zilnic curăţenia localului şi în zonele
exterioare din perimetrul grădiniţei;
- O dată pe
săptamână efectuează curăţenia generală;
- Îngrijesc şi
răspund de obiectele de inventar si materialele din unitate;
- Ajută la
transportuI alimentelor (cand este nevoie);
- Însotesc
permanent copiii la toaletă, la spălător;
- Dau ajutor copiilor la masă;
- Dau ajutor copiilor la dezbracat ,îmbrăcat;
- Efectuează
curăţenia în sălile de grupă dupa plecarea ultimului copil;
- Zilnic matură
sau aspiră holurile, sterg praful;
- Periodic
efectuează dezinfectarea jucăriilor;
-Nu vor părăsi
Iocul de muncă si nu vor pleca înainte de terminarea programului;
- Au un
comportament etic cu copiii, cu colegele şi părinţii ;
- În permanenţă
sunt obligate să poarte ţinuta vestimentară stabilită (halat );
- Răspunde
tuturor solicitărilor educatoarelor .
-Vor însoţi educatoarea şi pe cei mici in curte, la plimbare, la teatru,la
concursuri;
- Vor ajuta la aranjarea sălilor de grupă;
- În situații
“problemă” (urgenţe), situaţii neprevăzute, pentru scurt timp, pot ajuta la supravegherea copiilor.
- Pregătesc şi
strâng paturile copiiIor ;
- Tura de
dimineaţă supraveghează preşcolarii între 6.00 - 8.00 (pâna la începerea
programului cadrelor didactice);
ART: 75
a) Personalul
nedidactic se subordonează administratorului de patrimoniu, directorului şi colaborează cu cadrele
didactice şi restul personalului din grădiniță
c) Îngrijeşte şi
răspunde de obiectele de inventar existente în sectorul repartizat, de starea
de curăţenie din sectorul de activitate;
d) În perioada
vacanţelor realizează, împreună cu muncitorul de întreţinere, lucrări de
igienizare şi reparaţii, în vederea deschiderii în condiţii bune a noului an
şcolar sau a semestrelor;
e) Îşi
efectuează periodic analizele medicale pentru prevenirea îmbolnăvirii
colectivului;
f) Îndeplineşte
şi funcţia de curier precum şi alte însărcinări primite din partea conducerii
şcolii.
g) Îndeplinește
orice alte atribuții în conformitate cu fișa postului.
BUCATARUL
- Pregateşte
hrana la timp şi în bune condiţii; .
- Primeşte
alimente de la administrator în prezenţa
educatoarei de serviciu și semnează foaia de alimente;
- Dispune de
cantitatea şi calitatea hranei copiilor, potrivit raţiei de alimente. În acest
scop este obligat să cunoască raţiile, gramajul la alimente şi regulile
principale de pregătire a mâncării pentru copii;
- Răspunde de
starea a de curăţenie a bucătăriei, a veselei si inventarul pe care îl are in
primire;
- Zarzavatul va
fi curăţat numai in camera destinată acestui scop;
- Vasele vor fi
spălate în camera destinată acestui scop;
- Este obligat
să respecte igiena la locul de muncă si atunci când se serveşte masa;
- Este obligat
să poarte halat şi bonetă de culoare albă în perfectă stare de curăţenie;
- Este interzisă
intrarea în bucătărie a altor persoane care nu fac parte din acest sector;
- Are un
comportament etic cu copiii, cu colegele si părinţii
Răspunderea disciplinară și patrimonială
ART. 76
Personalul nedidactic răspunde disciplinar în
conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii republicat, cu
modificările și completările ulterioare.
ART. 77
(1) Conducerea
Grădiniței cu program prelungit nr. 2 Oltenița dispune de prerogativa
disciplinară, având dreptul de a aplica, potrivit legii, sancțiuni disciplinare
salariaților săi ori de cate ori constată că aceștia au săvârșit o abatere
disciplinară.
(2) Abaterea disciplinară este o faptă în
legatură cu munca și care constă într-o acțiune sau inacțiune săvârșită cu
vinovăție de către salariat, prin care acesta a încalcat normele legale,
regulamentul intern, contractul individual de muncă sau contractul colectiv de
muncă aplicabil, ordinele si dispozițiile legale ale conducătorilor ierarhici.
ART. 78
(1) Sancțiunile
disciplinare pe care le poate aplica grădinița în cazul în care salariatul
săvârșește o abatere disciplinară sunt: a) avertismentul scris; b)
retrogradarea din funcție, cu acordarea salariului corespunzător functiei în
care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depași 60 de zile;
c) reducerea salariului de bază pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%; d) reducerea
salariului de bază si/sau, dupa caz, și a îndemnizației de conducere pe o
perioadă de 1-3 luni cu 5-10%; e) desfacerea disciplinară a contractului
individual de muncă.
(2) Sancțiunea disciplinară se radiază de
drept în termen de 12 luni de la aplicare, dacă salariatului nu i se aplică o
nouă sanctiune disciplinară în acest termen. Radierea sancțiunilor disciplinare
se constată prin decizie a angajatorului emisă in formă scrisă.
ART. 79
Angajatorul
stabilește sancțiunea disciplinară aplicabilă în raport cu gravitatea abaterii
disciplinare săvârșite de salariat, avându-se în vedere următoarele: a)
împrejurările în care fapta a fost săvârșită; b) gradul de vinovăție a
salariatului;
c) consecințele
abaterii disciplinare; d) comportarea generală în serviciu a salariatului; e)
eventualele sancțiuni disciplinare suferite anterior de către acesta.
ART. 80
(1) Sub
sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la
art. 88 alin. (1) lit. a), nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei
cercetari disciplinare prealabile. (2) In vederea desfasurarii cercetarii
disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat in scris de persoana
imputernicita de catre angajator sa realizeze cercetarea, precizandu-se
obiectul, data, ora si locul intrevederii.
(3)
Neprezentarea salariatului la convocarea facuta in conditiile prevazute la
alin. (2) fara un motiv obiectiv da dreptul angajatorului sa dispuna
sanctionarea, fara efectuarea cercetarii disciplinare prealabile.
(4) In cursul
cercetarii disciplinare prealabile salariatul are dreptul sa formuleze si sa
sustina toate apararile in favoarea sa si sa ofere persoanei imputernicite sa
realizeze cercetarea toate probele si motivatiile pe care le considera
necesare, precum si dreptul sa fie asistat, la cererea sa, de catre un
reprezentant al sindicatului al carui membru este.
ART. 81
(1) Angajatorul
dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie emisa in forma
scrisa, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta
despre savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data
savarsirii faptei.
(2) Sub sancțiunea
nulității absolute, în decizie se cuprind în mod obligatoriu: a) descrierea
faptei care constituie abatere disciplinară; b) precizarea prevederilor din
statutul de personal, regulamentul intern, contractul individual de muncă sau
contractul colectiv de muncă aplicabil care au fost încalcate de salariat; c)
motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de salariat în
timpul cercetării disciplinare prealabile sau motivele pentru care, in
conditiile prevazute la art. 90, alin. (3), nu a fost efectuata cercetarea; d)
temeiul de drept în baza căruia sancțiunea disciplinară se aplică; e) termenul
în care sancțiunea poate fi contestată; f) instanta competentă la care
sancțiunea poate fi contestată.
(3) Decizia de
sancționare se comunică salariatului în cel mult 5 zile calendaristice de la
data emiterii și produce efecte de la data comunicării.
(4) Comunicarea
se predă personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, în caz de refuz
al primirii, prin scrisoare recomandată, la domiciliul sau reședința comunicată
de acesta.
(5) Decizia de sancționare poate fi contestată
de salariat la ănstanțele judecătorești competente în termen de 30 de zile calendaristice
de la data comunicării.
ART. 82
(1) Angajatorul
este obligat, în temeiul normelor și principiilor răspunderii civile
contractuale, să îl despăgubească pe salariat în situația în care acesta a
suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului în timpul
îndeplinirii obligațiilor de serviciu sau în legatură cu serviciul.
(2) În cazul în
care angajatorul refuză să-l despăgubească pe salariat, acesta se poate adresa
cu plângere înstanțelor judecătorești competente.
(3) Angajatorul care a plătit despăgubirea își
va recupera suma aferentă de la salariatul vinovat de producerea pagubei.
ART. 83
(1) Salariații
răspund patrimonial, în temeiul normelor si principiilor răspunderii civile
contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina și în
legatură cu munca lor.
(2) Salariații
nu răspund de pagubele provocate de forța majoră sau de alte cauze neprevazute
care nu puteau fi înlaturate și nici de pagubele care se încadrează în riscul
normal al serviciului.
(3) În situatia
în care angajatorul constată că salariatul său a provocat o pagubă din vina și
în legătură cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o notă de
constatare și evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin
acordul părților, într-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de
la data comunicării.
(4) Contravaloarea pagubei recuperate prin
acordul părților, conform alin. (3), nu poate fi mai mare decât echivalentul a
5 salarii minime brute pe economie.
ART. 84
(1) Când paguba a fost produsă de mai mulți
salariați, cuantumul răspunderii fiecăruia se stabilește în raport cu măsura în
care a contribuit la producerea ei.
(2) Dacă măsura
în care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinată,
răspunderea fiecăruia se stabilește proporțional cu salariul său net de la data
constatării pagubei și, atunci când este cazul, și în funcție de timpul efectiv
lucrat de la ultimul său inventar.
ART. 85
(1) Salariatul care a încasat de la angajator
o sumă nedatorată este obligat să o restituie.
(2) Dacă
salariatul a primit bunuri care nu i se cuveneau și care nu mai pot fi
restituite în natura sau dacă acestuia i s-au prestat servicii la care nu era
îndreptățit, este obligat să suporte contravaloarea lor. Contravaloarea
bunurilor sau serviciilor în cauză se stabilește potrivit valorii acestora de
la data plătii.
ART. 86
(1) Suma
stabilită pentru acoperirea daunelor se reține în rate lunare din drepturile
salariale care se cuvin persoanei în cauză din partea angajatorului la care
este încadrată în muncă.
(2) Ratele nu
pot fi mai mari de o treime din salariul lunar net, fără a putea depași
împreună cu celelalte rețineri pe care le-ar avea cel în cauză jumătate din
salariul respectiv.
ART. 87
(1) În cazul în
care contractul individual de muncă încetează inainte ca salariatul să îl fi
despăgubit pe angajator și cel in cauză se încadrează la un alt angajator ori
devine funcționar public, reîinerile din salariu se fac de către noul angajator
sau noua instituție ori autoritate publică, dupa caz, pe baza titlului
executoriu transmis în acest scop de către angajatorul păgubit.
(2) Dacă
persoana în cauză nu s-a încadrat în muncă la un alt angajator, în temeiul unui
contract individual de muncă ori ca funcționar public, acoperirea daunei se va
face prin urmărirea bunurilor sale, în condițiile Codului de procedură civilă.
ART. 88
În cazul în care acoperirea prejudiciului prin
rețineri lunare din salariu nu se poate face într-un termen de maximum 3 ani de
la data la care s-a efectuat prima rată de rețineri, angajatorul se poate
adresa executorului judecătoresc în condițiile Codului de procedurî civilă.
CAPITOLUL VII-
PĂRINȚII
Drepturile părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor
legali
ART. 89
Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al preşcolarului are dreptul să decidă, în
limitele legii, cu privire la unitatea de învăţământ unde va studia copilul.
ART. 90
(1) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al copilului
are dreptul să fie informat periodic referitor progresul în învățare şi comportamentul propriului copil.
(2) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al copilului are dreptul să dobândească
informaţii numai referitor la situaţia propriului copil.
ART. 91
(1) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al copilului are acces în încinta unităţii de
învăţământ dacă:
a) a fost
solicitat/a fost programat pentru o discuţie cu un cadru didactic sau cu
directorul grădiniței;
b) desfăşoară
activităţi în comun cu cadrele didactice;
c) depune o
cerere/alt document ;
d) participă la
întâlnirile programate cu cadrul didactic al grupei din care face parte
copilul.
(2) Consiliul de
administraţie are obligaţia stabilirii procedurii de acces al părinţilor,
tutorilor sau susţinătorilor legali în unităţile de învăţământ, pentru alte
situaţii decât cele prevăzute la alin. (1).
ART. 92
(1) Părinţii,
tutorii sau susţinători legali au dreptul să se constituie în asociaţii cu
personalitate juridică, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Asociaţia
părinţilor se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul statut.
ART. 93
(1) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al copilului
are dreptul să solicite rezolvarea unor stări conflictuale în care este
implicat propriul copil, prin discuţii amiabile, cu salariatul grădiniței implica,t cu cadrul didactic, cu directorul
grădiniței. În situaţia în care discuţiile amiabile nu conduc la rezolvarea
conflictului, părintele, tutorele sau susţinătorul legal adresează o cerere
scrisă conducerii unităţii de învăţământ.
(2) În cazul în
care au fost parcurse etapele menţionate la alin. (1), fără rezolvarea stării
conflictuale, părintele, tutorele sau susţinătorul legal al copilului are
dreptul să solicite rezolvarea situaţiei la Inspectoratul Școlar al județului
Călărași.
(3) În cazul în
care au fost parcurse etapele prevăzute la alin. (1) şi (2), fără rezolvarea
stării conflictuale, părintele, tutorele sau susţinătorul legal al
copilului/elevului are dreptul să solicite rezolvarea situaţiei la Ministerul
Educaţiei și Cercetării Științifice.
Îndatoririle părinților, tutorilor sau a
susținătorilor legali
ART. 94
(1) Potrivit prevederilor
legale părintele, tutorele sau susţinătorul legal are obligaţia de a asigura
frecvenţa copilului..
(2) Conform
legislaţiei în vigoare, la înscrierea copilului în unitatea grădiniță,
părintele, tutorele sau susţinătorul legal are obligaţia de a prezenta
documentele medicale solicitate, în vederea menţinerii unui climat sănătos la
nivel de grupă pentru evitării degradării stării de sănătate a celorlalţi
preşcolari din colectivitate.
(3) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al preșcolarului are obligaţia ca, cel puţin o
dată pe lună, să ia legătura cu profesorul pentru învăţământul preşcolar pentru
a cunoaşte evoluţia copilului. Prezenţa părintelui, tutorelui sau
susţinătorului legal va fi consemnată în caietul cadrului didactic, cu nume, dată
şi semnătură.
(4) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al preșcolarului răspunde material pentru
distrugerile bunurilor din patrimoniul grădiniței, cauzate de copil.
(5) Părintele,
tutorele sau susţinătorul legal al preșcolarului are obligaţia să-l însoţească până la
intrarea în sala de grupă, iar la terminarea programului să-l preia. În cazul
în care părintele, tutorele sau susţinătorul legal nu poate să desfăşoare o
astfel de activitate, împuterniceşte o altă persoană.
ART. 95
Se interzice
oricăror persoane agresarea fizică, psihică, verbală etc. a copiilor şi a
personalului din grădiniță.
ART. 96
Respectarea
prevederilor prezentului Regulament este obligatorie pentru părinţii, tutorii
sau susţinătorii legali ai copiilor/elevilor.
CAPITOLUL VIII - ASIGURAREA SECURITĂȚII ȘI SIGURANTEI
COPIILOR ÎN PERIMETRUL SPAȚIULUI ȘCOLAR
ART. 97 Accesul în spațiul școlar se face pe baza
Procedurii privind accesul în spațiul școlar.
Paza unității de învățământ
ART. 98
(1) Grădinița va stabili planul de pază
al unității de învățământ cu sprijinul de specialitate al organelor de poliție
din (stabilirea regulilor concrete privind accesul, paza si circulația în
interiorul obiectivului)
(2) Se va afișa numarului de telefon al
postului de politie și 112 la afișierul grădiniței,
(3) Se vor
anunța organele de poliție în cazul unor incidente violente, intrarea în
spațiul școlar a unor persoane aflate sub influența băuturilor alcoolice,
turbulente, cu un comportament agresiv ori cu întețtia de a deranja ordinea si
liniștea în instituța de învățământ.
Asigurarea serviciului pe grădiniță
ART. 99
(1)Se
organizează pe toată perioada desfașurării cursurilor.
ART.100
Îndatoririle
cadrelor didactice de serviciu sunt următoarele:
-să efectueze serviciul
pe grădiniţă conform graficelor întocmite;
-să-și
îndeplinească conștiincios și cu spirit de răspundere serviciul pe grădiniţă;
-să se prezinte
la serviciu cu un sfert de oră înaintea începerii programului și să nu
părăsescă incinta instituţiei în acest timp;
-cadrele
didactice de serviciu răspund de starea de curăţenie a localurilor instituţiei
și de integritatea bazei materiale;
-asistă la
predarea–primirea alimentelor necesare pregătirii hranei copiilor din ziua
respectivă;
-să aibă o
ţinută decentă și să întâmpine cu solicitudine persoanele străine care intră în
instituţie, să se intereseze despre scopul vizitei, să consemneze vizita în
registru și sî conducă respectivele persoane în locurile de interes.
-nu vor permite
accesul persoanelor al căror comportament ridică semne de întrebare, în acste
cazuri vor anunţa conducerea grădiniţei
spre informarea instituţiilor abilitate.
-vor informa
conducerea grădiniţei despre eventualele abateri disciplinare sesizate;
-nu vor permite
copiilor să părăsească incinta grădinţei neînsoţiţi de părinţi sau de cadre
didactice;
-la sfârșitul
programului, cadrul didactic de serviciu va verifica împreună cu
îngrijitoarele, toate sălile de grupă, holurile, grupurile sanitare (ferestre
închise, instalaţia de gaze , de apă, intalaţia electrică);
-serviciul pe
grădiniţă se efectuează integral, fără transferarea responsabilităţilor,
conform dispoziţiei directorului;
Asigurarea accesului în spațiul școlar
ART. 101
Accesul
în grădiniță al copiilor ,
al părinților și al altor persoane se face printr-o singură intrare, intrarea principală, ( strda Al.
Iliescu pentru Grădinița cu program prelungit nr. 2 și strada Argeșului pentru
Grădinița cu program prelungit nr. 1 ) aflată sub supravegherea îngrijitoarelor.
ART. 102
Toate persoanle străine care vizitează
gradinița sunt legitimate si
consemnate în Registrul de Vizite.
ART. 103
Persoanele străine au acces limitat în
gradinită, fiind obligate să aștepte în
holul grădiniței până vor
fi conduși către punctele unde au probleme de rezolvat.
ART. 104
Accesul
părinților în spațiile de
învățămât, sau al tutorilor legali, are loc în următoarele situații:
-pentru sprijinirea deplasării copiilor în
și din sala de grupă;
-cu prilejul
ședințelor , ședințelor de
consiliere parental și a lectoratelor
cu părinții;
-cu prilejul
întâlnirilor fixate de comun acord cu cadrele
didactice;
-cu ocazia desfășurării în grădiniță
a unor activități extracurriculare, a unor alte evenimente la care aceștia sunt
invitați;
ART: 105
Părăsirea incintei si a curții grădiniței de către
copii însoțiți de
cadrele didactice , în vederea
desfășurării unor activități
educative, este strict interzisă
fără înștiințarea și acordul
directorului.
ART: 106
Supravegherea copiilor în incinta și in
curtea grădiniței este asigurată în permanență
de către cadrele didactice și îngrijitoare.
ART. 107
În situația în care părinții deleagă o altă
persoană sa preia copilul de la grădiniță, se solicită obligatoriu, pentru
sporirea măsurilor de securitate, o adresă scrisă cu datele persoanei respective, semnată de
părinți și confirmare
telefonică.
ART. 108
Se
interzice cu desăvârșire
pătrunderea în unitate a persoanelor însoțite
de câini, care sunt sub
influența băuturilor alcoolice
sau care au
în posesie arme
sau obiecte contondente, substanțe toxice
sau explozivo-pirotehnice,
iritante, lacrimogene sau ușor
inflamabile, publicații cu
caracter obscen sau
stupefiante.
CAPITOLUL IX
- CIRCULAȚIA INFORMAȚIEI
ART. 109
Anunțurile,
informatiile cu caracter general, valabile pentru intreg personalul se fac
prin:
a) ședința
ordinară sau extraordinară, în pauză, daca nu depățește durata de 10 minute sau
în afara orelor de program, dacă durata unei pauze nu este suficientă;
c) avizare la
avizierul grădiniței de pe hol (când sunt de interes general – pentru copii,
cadre didactice, personal administrativ si părinți) sau la avizierul din
cancelarie când privesc numai cadrele didactice; de afișarea la aceste aviziere
se vor ocupa persoanele desemnate de conducerea grădiniței.
d) prin postare
pe site-ul grădiniței
- respectând
standardul 12 (tipul informațiilor din instituție), standardul 13(canale de
comunicare) si PO-02(SCIM).
ART. 110
Anunturile cu
caracter limitat se fac prin informare individuala in scris, sub semnatură;
ART.111
Directorul își
va stabili program de audiențe de două ori pe săptămână. Programul va fi afișat
la vedere pentru părinți și persoane interesate.
ART. 112
Sesizările se fac ierarhic prin depunerea
documentului scris în grădiniță cu număr de înregistrare:
- cadre
didacticedirectorconsiliul de administratieInspectorat școlar;
-personal
nedidactic administrator directorConsiliul de administratieInspectorat școlar;
-personal didactic-auxiliar
director Consiliul de administrație Inspectorat școlar;
-copii cadru
didactic director Consiliu de administrațieInspectorat școlar;
-părinți cadru
didactic director Consiliu de administrațieInspectorat școlar;
ART. 113
Contestațiile se
fac la conducerea grădiniței iar în caz de nerezolvare, la Inspectoratul școlar.
ART . 114
Orice contestație
se face în scris și se înregistrează în
grădiniță.
ART. 115
Directorul grădiniței este obligat să comunice
în scris contestatarului decizia luată conform legii în termen de 20 zile.
DISPOZIȚII FINALE
ART. 116
În Grădinița cu program prelungit nr. 2
Oltenița se asigură copiilor dreptul fundamental la joc și învățătură și este
interzisă orice formă de discriminare a preșcolarilor și personalului din
unitate.
ART. 117
Prezentul Regulament de ordine interioară
intră în vigoare după aprobarea sa în Consiliului de administrație.
ART. 118
La data intrării în vigoare a prezentului
regulament orice dispoziție contrară de abrogă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu