Studiu diagnostic



STUDIU     DIAGNOSTIC
PRIVIND   STADIUL   DE   DEZVOLTARE   A  GRĂDINIȚEI   CU  PROGRAM      PRELUNGIT  NR. 2   OLTENIȚA     ȘI    EFICIENȚA  INTERNĂ ȘI   EXTERNĂ
A UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
DATE DE IDENTIFICARE
UNITATEA ŞCOLARĂ: Grădiniţa cu program prelungit  nr. 2 Olteniţa ( P.J.)
 
TIPUL: grădiniţă cu program prelungit
ADRESA:  Grădiniţa cu program prelungit  nr.2 (P.J.)
                    Str. Al.  Iliescu  nr.67 A,  Olteniţa,  jud. Călăraşi, tel.: 0242510340
                    Grădiniţa  cu program  prelungit nr. 1 (structură)
                    Str. Argeşului  nr.90,  Olteniţa, jud. Călăraşi, tel.: 0242511614
                                                             
                                                            BAZA MATERIALĂ
Spații de învățământ
Nr.crt.
             Tipul de spațiu
   Număr de spații
        Suprafață (mp)
1.
Săli de grupă
               10
                  576

Alte spații
Nr.crt.
             Tipul de spațiu
    Număr de spații
        Suprafață (mp)
1
Spații depozitare  materiale didactice
7
30,8
2
Bucătării
2
44
3
Spațiu  pentru programul Cornul și laptele
1
10
4
Magazie alimente
2
7
5
Spațiu  depozitare lenjerie
2
10
6
Grupuri sanitare
4
120
7
Spații destinate spălatoriei
2
10
8
Cancelarii
2
21
9
Birou contabilitate
1
10,5
10
Birou administrator
1
6
                                                       
                                                          RESURSE FINANCIARE

2012
2013
2014
Buget



                                                                     
                                                            RESURSE UMANE
                                                POPULAȚIA PREȘCOLARĂ
AN ȘCOLAR 2012-2013
Grădinița
Grupa
Număr de grupe
Număr copii
Din  care feminin
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Mică

1
26
11
Mijlocie

3
80
35
Mare

2
52
23
Grădinița cu program prelungit nr. 1
Mică

1
27
12
Mijlocie

2
47
27
Mare

1
26
14

AN ȘCOLAR  2013-2014
Grădinița
Grupa
Număr de grupe
Număr copii
Din  care feminin
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Mică

1
26
13
Mijlocie

4
102
40
Mare

1
26
12
Grădinița cu program prelungit nr. 1
Mică

1
25
12
Mijlocie

2
50
27
Mare

1
25
13

AN ȘCOLAR 2014-2015
Grădinița
Grupa
Număr de grupe
Număr copii
Din  care feminin
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Mică

1
25
8
Mijlocie

3
75
39
Mare

2
50
24
Grădinița cu program prelungit nr. 1
Mică

1
25
13
Mijlocie

1
25
14
Mare

2
50
25

                DINAMICA  POPULAȚIEI PREȘCOLARE  PENTRU PERIOADA  2012-2015
An școlar
                            Grădinița
             Număr copii
2012-2013
Grădinița cu program prelungit  nr. 2

                      158
Grădinița cu program prelungit  nr. 1

                      100
2013-2014
Grădinița cu program prelungit  nr. 2

                      154
Grădinița cu program prelungit  nr. 1

                      100
2014-2015
Grădinița cu program prelungit  nr. 2

                      150
Grădinița cu program prelungit  nr. 1

                      100

                                    INCADRAREA CU PERSONAL DIDACTIC
An școlar
Număr de cadre
Niveluri de pregătire
Grade didactice
Educatoare
Profesori înv. preșcolar
Debu-tant
Def.
Grad
    II
Grad
    I 
2012-2013
16
9
7
-
1
2
13
2013-2014
17
8
9
1
1
3
13
2014-2015
17
8
9
-
1
2
14

                ÎNCADR AREA CU PERSONAL  ADMINISTRATIV ȘI NEDIDACTIC
Funcția
Număr

Contabil
1
Administrator
1
Îngrijitoare
7
Bucătarese
2

În  domeniul managementului strategic și operațional  au fost avute permanent în vedere îndeplinirea următoarelor obiective:
1.      Încadrarea  cu personal  didactic calificat în procent de 100%;
2.      Îndeplinirea planului de școlarizare aprobat de ISJ Călărași;
3.      Creșterea eficienței procesului de predare-învățare-evaluare  desfășurat în grădiniță;
4.      Pregătirea corespunzătoare a  copiilor pentru intrarea în școală;
5.      Desfășurarea  unei  activități intense de perfecționare profesională ( existența celor 90 de credite transferabile dobândite din activități de formare , dezvoltarea activității de cercetare științifică a cadrelor didactice )
6.      Promovarea unui  tip de cultură organizațională bazată pe colaborare, dialog, lucru în echipă;
7.      Creșterea calității tuturor  activităților desfășurate în grădiniță;
In Grădinița cu program prelungit nr. 2  sunt organizate și funcționează următoarele consilii și comisii: Consiliul de administație, Consiliul reprezentativ  al părinților,   Comisia pentru evaluare și asigurare a calității, Comisia metodică,  Consiliul pentru curriculum,  Comisia  pentru  dezvoltare profesională și formare continua, Comisia pentru apărare și intervenții în situații de urgență, Comisia pentru sănătate și securitate în muncă,  Comisia pentru prevenirea și combaterea violenței în mediul școlar,  Comisia  pentru  combaterea discriminării și  promovarea interculturalității,  Comisia pentru relații de parteneriat și promovarea imaginii grădiniței ,comisia pentru activități educative și extracurriculare.
             ACTIVITATEA  DE PERFECȚIONARE   ȘI DE FORMARE CONTINUĂ
Comisia pentru perfecționare și formare continuă s-a implicat permanent  pentru atingerea obiectivelor propuse în planurile manageriale și a monitorizat  activitatea tuturor cadrelor didactice în acest domeniu.  Perfecționarea  s-a materializat în participări active la acțiunile  Comisiei metodice  și  de la nivel de centre metodice în cadrul cercului pedagogic. În unitatea noastră au fost  desfășurate două activități în cadrul  cercului pedagogic, în anul școlar 2012-2013 (tema:  Învățarea  colaborativă ) și în anul școlar 2014-2015 (tema: Visible learning)
 Există o evidență clara a activității de formare a fiecărui cadru didactic care se reactualizează la începutul fiecărui an școlar. La 1 septembrie 2015, situaţia este următoarea:
                  SITUAŢIA  PERFECŢIONĂRII  PRIN CURSURI A CADRELOR DIDACTICE
                                                                 Septembrie 2015
                                                                                                                                                                        
Nr. crt
Numele şi prenumele cadrului didactic
Grad didactic
Vechime în invăţământ
Participări la cursuri de formare - credite
Participări la cursuri de formare - ore
1
Moldoveanu  Cozeta  Silvia
I
34 ani
1.Modulul I  „Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60 credite, octombrie 2006  – martie 2008   2.Management educaţional, CCD Călăraşi ,adeverinţă, 30 de credite, septembrie -  octombrie 2007  3.Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010 4. Leadership  si management  in sistem  descentralizat, adeverinta 14 credite, iulie  2011 5.„Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011 6.Dezvoltarea socio-emoțională a copilului, Fundația „Copiii noștri” – București, adeverință 24 credite, 5 – 16 martie 2012 7.,,Managementul calităţii în educaţie", Asociatia EGOMUNDI Călăraşi,, ianuarie 2014, adeverinţă, 20 credite
8. Curs de formare E-autocalitate, februarie-martie 2015

1.Sesiuni de informare cu părinţii, copiii şi cadrele didactice în Proiectul “Drepturile copilului”, Organizaţia “Salvaţi copiii”, adeverinta 20 ore, septembrie 2011 – martie 2012 2."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore 3. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
3. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
2
Florea   Florentina
I
39 ani
1. "Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe" în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010         2. "Management  educațional" – MEN, ISJ  CĂLĂRAȘI,  CCD  CĂLĂRAȘI - mai-iunie  2011;
1. CHARACTER  FIRST! - MECT   CCD  CĂLĂRASI - iunie  2008 – certificat, 24 de ore 2. Program  de  perfecționare  FORMATOR - ASEF  Bacău - iunie  2011 – certificat 80 ore 3. Program  de  perfecționare  MENTOR - ASEF  Bacău - iunie  2011 – certificate 70 de ore;  4.  ECDL  - ECDL - mai-iulie  2011 –  4. "Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013
5. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
3
Coman  Jana
def
4 ani
1.”Managementul clasei, Gestionarea situaţiilor de criză”, fara adeverinta credite, octombrie-noiembrie 2014
2. “ Coruptia in educatie” CCD  Calarasi, august 2014, fara adeverinta
1." Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
2. Formare operatori introducere, prelucrare date pe microcalculatoare compatibile IBM/PC, Asociatia nationala a exdpertilor formatori in informatica, 210 ore, 2010
4
Sainciuc  Elena
I
38 ani
1.Modulul I  „Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60 credite, octombrie 2006  – martie 2008   2.Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010 
1. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
5
Ciobanu-Popa Simona
II
15 ani
 1.”Managementul clasei, Gestionarea situaţiilor de criză”, fara adeverinta credite, octombrie-noiembrie 2014

1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
3. . Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore

6
Călin  Maria
I
36 ani
1.Modulul I  „Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60 credite, octombrie 2006  – martie 2008   2. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010 3.„Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
7
Dumitru  Maria

36 ani
1.Modulul I  „Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60 credite, octombrie 2006  – martie 2008   2. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010   3. „Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011 4. "Competente cheie prin jocuri virtuale la gradinita-resurse dicactice pentru punerea bazelor formarii competenlor cheie la prescolari"  - MEN - adeverinta, 10 credite - iunie 2013
1. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
8
Stamate  Niculina
I
35 ani
1.Modulul I  „Proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60 credite, octombrie 2006  – martie 2008   2. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010   3. „Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
9
Nica  Tia
I
37 ani
1. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010   2. Implementarea standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite - mai 2011; 3. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie2011;   4. Şcoală Comunitate-Comunitate Şcoală – CCD Calarasi – adeverinta, 25 credite - noiembrie- decembrie 2011; 5. Dezvoltarea socio-emoţională a copilului - Fundaţia Copiii noştri – adeverinta, 24 credite – martie 2011; 6. Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  7. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  8. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 9.  Manager Inovator - CCD Calarasi – adeverinta, 60 credite - martie.-mai 2011; 10. Managementul calităţii în educaţie - Asociatia EGOMUNDI Călăraşi - ianuarie 2014 - adeverinţă, 20 credite
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
10
Fotache  Rodica
I
37 ani
1. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Implementarea standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite - mai 2011; 3. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie2011;   4.  Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  5. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  6. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
11
Bordei  Constanta
I
38 ani
2. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie 2011;   3.  Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  4. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  6. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011;
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
12
Dumitrescu  Elena
I
38 ani
1. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Implementarea standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite - mai 2011; 3. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie2011;   4.  Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  5. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  6. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 7. „Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
13
Carciog  Elena
I
13 ani
1. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010;  2. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie2011;   4.  Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  5. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  6. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; „Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011; Inregistrarea electronic a a autoevaluarii – MEN – adeverinta, 5 credite
7. . Curs de formare E-autocalitate, februarie-martie 2015
1.Educăm  aşa -  CCD  Calarasi - 2-4.02.2008 – adeverinta ; 2. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
14
Mărginean  Nicoleta  Lidia
I
21 ani
1. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Implementarea standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite - mai 2011; 3. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie2011;   4.  Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  5. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  6. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 7. „Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011; 8. ,,Managementul calităţii în educaţie", Asociatia EGOMUNDI Călăraşi,, ianuarie 2014, adeverinţă, 20 credite
9. . Curs de formare E-autocalitate, februarie-martie 2015
1."Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore;   2. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
2. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
15
Niculae  Veronica  Marina
I
19 ani
1.. Programul IT&S  -    ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie 2011;   4.  Programul IT&S  -Curriculum Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011;  5. Programul IT&S  -Formarea Competenţelor în Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011;  6. Programul IT&S  -Managementul clasei-Gestionarea situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi  Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011;  7„Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011;  8. ,,Managementul calităţii în educaţie", Asociatia EGOMUNDI Călăraşi,, ianuarie 2014, adeverinţă, 20 credite
1.Educăm  aşa -  CCD  Calarasi -.2008 – adeverinta ; 2. "Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore;  3. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
4. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
16
Comnea  Florentina  Cătălina
II
8 ani
Metode interactive si de grup -  CCD Calarasi – adeverinta 2. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 3. Manager  Inovator”, CCD  Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011; 4. "Competente cheie prin jocuri virtuale la gradinita-resurse dicactice pentru punerea bazelor formarii competenlor cheie la prescolari"  - MEN - adeverinta, 10 credite - iunie 2013; 5. Inregistrarea electronic a a autoevaluarii – MEN – adeverinta, 5 credite
6. Grad didactic II august 2015
1. "Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore;  2. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
3. Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
17






   În unitatea noastră își desfășoară activitatea cadrele didactice care sunt  responsabile ale  celor două  centre metodice metodice din zona Oltenița și deasemenea  încă trei responsabile de grupă metodică.
   În anul școlar 2014-2015 cadrele didactice din unitatea noastră au beneficiat de  150 euro  pentru activitatea de perfecționare din programul privind dezvoltarea carierei . In cadrul acestui program, la nivelul unității a fost intocmit un plan instituțional de dezvoltare profesională  si fiecare cadru didactic, la sfârșitul programului de formare, a întocmit un raport  asupra tipurilor de activități desfășurate. T   B       E  LL
CURRICULUM
     Curriculumul utilizat în Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița este  cel național și anume Curriculum pentru învăţământul preşcolar, aprobat prin OMECT nr. 5233/01.09.2008
       Proiectarea  didactică s-a realizat la nivelul fiecărei grupe  conform unui orar propriu respectându-se prevederile Curriculumului.
       Curriculum-ul la decizia grădiniței este stabilit anual respectându-se legislația în vigoare, activitățile opționale fiind alese de părinți  din oferta prezentată, în funcție de  posibilitățile și nevoile copiilor. Oferta educaţională a unităţii urmează prevederile curriculumului naţional pe care îl adaptează specificului şi tradiţiilor locale.
         În urma analizei efectuate la sfârşitul fiecărui semestru şi la sfârşitul anului şcolar s-a constatat că proiectarea curriculară s-a realizat în conformitate cu programa în vigoare, cu precizările transmise de către inspectorul şcolar de specialitate la consfătuiri şi în cadrul întâlnirilor metodice.
     Fiecare dintre aceste activităţi s-a desfăşurat în baza unei proiectări corespunzătoare, avizate în prealabil de Consiliul pentru curriculum, apoi de inspectorul de specialitate şi s-a finalizat prin diverse modalităţi care să dea satisfacţie copiilor şi părinţilor: alcătuire de portofolii, expoziţii tematice de grup sau personale, concursuri, demonstraţii, serbări, audiţii, spectacole, acţiuni practice  În anul școlar 2014-2015 au fost desfășurate următoarele activități opționale:
Nr. crt
Denumirea activității opționale
Grupa
Grădinița
Cadre didactice
1
„Creativitate  și fantezie”
Mijlocie A-program prelungit
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Sainciuc Elena
Săvulescu  Dorina
2
„Sănătoși și voinici”
Mijlocie B-program prelungit
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Florea  Florentina
Velicu  Mihaela
3
„Pe tărâmul poveștilor”
Mijlocie-program normal
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Stamate  Niculina
4
„Fantezie și culoare”
„Dansuri populare”
Mare A- program normal
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Bilan  Ioana
5
„Un copil politicos”
„Forme și culori”
Mare B- program  normal
Grădinița cu program prelungit nr. 2
Dumitru  Maria
6
„Pe tărâmul poveștilor”
Mijlocie –program prelungit
Grădinița cu program prelungit nr. 1
Fotache  Rodica
Nica Tia
7
„În lumea poveștilor”

„Învățăm  limba engleză”
Mare A program prelungit
Grădinița cu program prelungit nr. 1
Mărginean Nicoleta  Lidia
Niculae  Veronica  Marina
8
“ Învățăm  limba engleză”
„Dans, joc și voie bună”
Mare B- program prelungit
Grădinița cu program prelungit nr. 1
Carciog  Elena
Comnea Florentina  Cătălina

                                      CALITATEA ACTULUI DE PREDARE-ÎNVĂȚARE-EVALUARE
        Procesul  de predare-învățare-evaluare a fost permanent monitorizat prin mijloace specifice cum ar fi:  controlul documentelor, avizarea planificărilor săptămânale,  asistențe efectuate de director  și responsabilul Comisiei metodice la activități, discuții cu cadrele didactice.  Asistențele la activități au fost realizate conform unui grafic stabilit la începutul anului școlar de către director. În anul școlar 2014-2015, conform scrisorii metodice transmise de minister, fișa de asistență    folosită pentru  cadrele didactice din învățământul preșcolar a fost  adaptată la specifiul activităților din grădiniță și a vizat mediul educațional (aranjarea corespunzătoare a mobilierului și materialului didactic cu tipul de activitate, cu tema săptămânală etc.), activitatea cadrului didactic (calitatea proiectării, tipul de relaționare și comunicare cu copiii, accesibilitatea limbajului folosit, corectarea greșelilor de exprimare, acordarea libertății în exprimare și oferirea de feed-back copiilor), activitatea copiilor ( bucuria de a înăța reflectată în acțiuni), managementul grupei și al timpului.
                În urma asistențelor   s-au tras următoarele concluzii:
Activitatea cadrelor didactice
1.Documentele de planificare anuală, semestrială şi săptămânală a activităţii didactice sunt întocmite corect, în conformitate cu prevederile curriculumului pentru educaţia timpurie şi cu planul de învăţământ, dar complete în ceea ce priveşte planificarea anuală.
2 Cadre didactice demonstrează competenţe proiective, elaborând pentru activităţile integrate susţinute proiecte de activitate corecte, conform tehnologiei didactice moderne, în concordanţă cu demersul educaţional derulat. Obiectivele sunt clare, operaţionalizate corect, în parametri de performanţă. Modalităţile şi tehnicile de evaluare utilizate au demonstrat că fiecare obiectiv propus a fost realizabil
3. Elementele proiectării didactice sunt corelate în fiecare dintre proiectele de activitate întocmite. Astfel, obiectivele sunt corelate cu conţinuturile selectate, cu strategiile alese şi cu particularităţile grupei de copii, permiţând individualizarea învăţării, astfel încât să fie respectate cerinţele curriculare.
4. Se îmbină creativ metodele expozitive cu cele activ-participative,
5. în baza cunoaşterii particularităţilor individuale ale copiilor, se  integrează în activităţile susţinute elemente de tratare diferenţiată a copiilor şi individualizare a sarcinilor, în funcţie de nevoile acestora.
6. Copiii sunt trataţi cu multă atenţie şi afecţiune. Ei sunt foarte ataşaţi de educatoare şi au încredere deplină în acestea. La rândul lor, cadrele didactice abordează o atitudine motivantă şi stimulativă în relaţia cu preşcolarii şi încurajează interacţiunea lor cu colegii.  Stilul didactic este deschis şi permisiv, însă nu  de fiecare dată toate demersurile sunt centrate pe copii.
7. Întregul proces de predare – învăţare se fundamentează pe achiziţiile anterioare ale copiilor, pe experienţa lor anterioară. Cadrele didactice adaptează strategiile didactice la particularităţile grupelor de copii.
8. Pe parcursul activităţilor, cadrele didactice individualizează unele sarcini de învăţare în funcţie de nevoile copiilor, demonstrând capacităţi de ameliorare şi îmbunătăţire a rezultatelor obţinute de aceştia.
9. Conceperea activităţilor în mod integrat permite cadrelor didactice să introducă cu uşurinţă aspecte interdisciplinare şi transdisciplinare în procesul instructiv-educativ.
10. Spaţiul educaţional valorifică produsele activităţii copiilor, care sunt expuse vizibil atât în sălile de grupă cât şi în celelalte spaţii
11. În cadrul activităţilor desfăşurate cadrele didactice au îmbinat formele evaluării formative (orală, grafică, practic-acţională) şi au folosit instrumente diverse pentru măsurarea performanţelor copiilor.
Activitatea copiilor
1.Preşcolarii au competenţe cognitive, socio-emoţionale, de autonomie personală şi motrice, dezvoltate corespunzător particularităţilor de vârstă. 
2.Au demonstrat pe parcursul activităţilor competenţe specifice comunicării având deprinderea de a asculta, fiind capabili să formuleze idei, să pună întrebări şi să găsească răspunsuri. Pot să ia parte la discuţii de grup  în care să emită idei coerente şi logice.
3.Ei operează cu mulţimi şi numere în concentrul 1-10, operează cu noţiuni diverse, sunt capabili de operaţii de analiză şi sinteză, de abstractizare, problematizare, generalizare şi fac comparaţii.
4.Relaţionează cu uşurinţă, au deprinderi de autonomie personală, în dezvoltare deprinderile motrice de bază şi utilitar aplicative,  acţionează conform sarcinilor primite, în orice împrejurare.
5. Nivelul de performanţă atins de preşcolari  la disciplinele care fac parte din curriculum-ul naţional  este corespunzător cerinţelor standardelor prevăzute de curriculum-ul pentru educaţie timpurie şi cu particularităţile de vârstă.
6. Preşcolarii participă activ şi conştient la activităţile desfăşurate în grădiniţă, răspunsurile verbale date de ei fiind logice, la obiect, relativ corecte din punct de vedere gramatical şi foarte bogate în idei.
7. Copiii ascultă şi înţeleg mesajele şi sunt dornici de a da răspunsuri la întrebările primite (toate grupele ).
8.Întrebările adresate de copii sunt legate de interese privind investigarea, cunoaşterea, descoperirea, ei abordând subiecte diverse (cosmosul, mediul, anotimpurile, lumea basmelor, vieţuitoarele, alimentaţia sănătoasă etc.)
9.  Copiii ascultă cu plăcere poveşti şi, cu ajutorul suportului concret-intuitiv şi al întrebărilor educatoarei, extrag ideile principale şi evidenţiază mesajul etic al textului audiat.
10. O parte dintre copii vehiculează cu informaţiile înmagazinate pentru a rezolva problemele contextuale.
11. Copiii numără în limitele 1-10, în funcţie de vârstă şi operează cu cifrele raportându-le la număr şi cantitate. Ei grupează, compară, clasifică şi ordonează elementele mulţimilor cu care operează (toate grupele). Sunt capabili să rezolve exerciţii şi  probleme de adunare şi scădere cu 1-2 unităţi.
12. Copiii stăpânesc cunoştinţe simple despre om şi natură, înţelegând interdependenţa acestora, relaţiile cauzale care determină anumite fenomene naturale sau sociale şi au o conduită pozitivă adecvată în relaţia cu  mediul înconjurător.
13. Copiii manifestă curiozitate şi interes pentru domeniile diverse de cunoaştere, iar în unele cazuri iniţiativă şi creativitate.
14. Copiii aplică în contexte diferite şi prin mijloace diverse cunoştinţele asimilate.
15. Grădiniţa  ii antrenează pe copii în organizarea şi desfăşurarea unor evenimente care contribuie la creşterea nivelului de pregătire al acestora, la dezvoltarea unui ethos şcolar sănătos şi la întărirea sentimentului de apartenenţă la o comunitate şcolară autentică, bazată pe relaţii de respect şi valorizare personală.
16. Este vizibil progresul preşcolarilor pe termen scurt şi pe termen lung. Evaluarea copiilor este formativă, orală şi prin produsele activităţii. Se foloseşte portofoliul preşcolarului, ca formă de evaluare modernă, pentru urmărirea progresului fiecărui copil. Portofoliul individual al copilului  evidenţiază progresul acestuia, lucrările fiind structurate pe domenii experienţiale şi datate corespunzător. Portofoliul se înmânează părinţilor la sfârşit de an şcolar.
        Copiii din grădiniță participă  la diverse concursuri pentru copii, organizate la nivel  local, județean și național obținând rezultate bune și foarte bune.
Rezultate obţinute la concursuri  pentru preșcolari.
An școlar 2012-2013
Grupa
Denumirea concursului
Premiul
Nr. de premii
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.2 OLTENIȚA

 mijlocie
Piciul
I
7
II
3
III
5
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.1 OLTENIȚA
 mijlocie
Magia florilor de primavara
I
1
Anotimpuri si vietuitoare
I
1
II
1
III
1
Parfum si culoare de toamna
I
1
mentiuni
3
Piticot
I
25
II
14
III
11
 mare
Sarbatoarea invierii
II
3
Piticot


I
16
II
6
III
3

An școlar 2013-2014
Grupa
Denumirea concursului
Premiul
Nr. de premii
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.2 OLTENIȚA

 mijlocie
Bun venit la gradinita!
I
8
II
5
III
2
Zambet de copil
I
6
II
4
III
5
Eminescu si copiii
II
1

mentiune
1
mare
Bucuriile iernii
mentiune
1
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.1 OLTENIȚA
mica



Smarty
I
1
Bucuriile iernii
I
1
III
1
 Invierea Domnului-Sarbatoarea luminii
I
1
Mentiune
1
mijlocie
Smarty junior
I
8
Flori de martie
I
1
II
1
III
1
Toamna prin ochi de copil


I
1
II
1
III
1
 mare

Piticot
I
25
II
14
III
10
Smarty
I
36
II
8
III
6
Invierea Domnului – Sarbatoarea luminii
I
1

Mentiune
1









  
                                         
                                                 ACTIVITATEA DE CONSILIERE
              
             În Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița are loc o activitate intensă de consiliere atat a copiilor cât și a părinților. Activitatea de consiliere se desfășoară  în grup, după  planificări întocmite de cadrele didactice dar și individual, când părinții consideră că este nevoie.  In grădinița se  desfășoară săptămânal  întâlniri de consiliere  a părinților care cuprind  diferite teme, inclusiv cele legate protecția si securitatea copiilor. De asemenea, educatoarele oferă consiliere părinţilor vizavi de luarea unor  decizii privind viitorul copiilor lor: dezvoltarea unor aptitudini prin înscrierea copiilor la Clubul copiilor şi asupra alegerii unei şcoli din  învăţămâtul obligatoriu. Există un proiect de parteneriat cu părinții la nivelul fiecărei grupe  prin care acestia sunt consiliaţi cu privire la misiunea lor  ca părinţi.                
                                  ACTIVITĂȚI EDUCATIVE ȘI EXTRACURRICULARE
La nivelul unităţii există o paletă diversificată de activităţi extracurriculare. Oferta extracurriculară se fundamentează pe interesele copiilor şi pe sprijinul şi implicarea părinţilor. Programul activităţilor educative extracurriculare este aprobat în cadrul Consiliului de administraţie şi se regăseşte în planificările tuturor grupelor din unitate, adaptat la particularităţile acestora. Există încheiate şi în derulare parteneriate educaţionale  care vin în sprijinul derulării activităților educative și extracurriculare propuse.
Astfel că în calendarul propus au fost planificate o serie de  activități axate pe zile tematice cum ar fi: Ziua Internationala a pacii, Săptămâna mobilităţii europene-(primul week-end din octombrie /Ziua Mondiala a mersului pe jos), Ziua Internaţională a Alimentaţiei, Ziua Mondială a Drepturilor Omului, Luna Pădurii, Ziua Pământului, Ziua Mondială a Mediului. De asemenea s-au planificat și desfășurat activități educative dedicate evenimentelor locale , naţionale , internaţionale: Sărbătoarea castanelor, Haloween /”Ziua recoltei 2014”-Festival Campenesc, Ziua României, Primiţi cu colindul?, Uite vine Moş Crăciun!, Dor de Eminescu, Hai să dăm mână cu mână, Ziua porţilor deschise, E ziua ta mamică!, Bazarul de Paşti,  E ziua copilului.
Au fost inițiate o serie de parteneriate cu diverși parteneri educaționali  care au putut  sprijini activitatea educativă și extracurriculară:
Nr. Crt
Parteneri
Perioada
Denumirea si scopul parteneriatelor
1
Grădinița  "ZBOR" Tutrakan, Bulgaria
iunie 2013- iunie 2014
Desfășurarea proiectului educațional "Copilărie fără frontiere"
2
Compania Pelerin
An  școlar 2013-2014
Cultivarea interesului copiilor pentru creația literar-artistică.
3
Poliția  Oltenița, Biroul rutier
An școlar 2012-2013
" Micul pieton", "A.B.C.-ul circulatiei", "Micii pietoni" create in scopul cunoașterii normelor de circulație rutieră, prevenirea accidentelor rutiere în rândul copiilor
4
Protoieria Oltenița
An școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Desfășurarea unor activități privind educația cu caracter religios a copiilor preșcolari," Micul creștin", "Învățăm să fim buni creștini", "Suntem mici dar cu credință", "Credință și lumină"
5
Biserica " Adormirea Maicii Domnului Chiselet"
An școlar 2012-2013
Desfășurarea de activități cu caracter religios, "Pentru liniștea sufletelor noastre"
6
Biserica  Crivăț
An școlar 2012-2013
Desfășurarea de activități cu caracter religios, "Lumină din lumină"
7
Grădinița cu program  normal nr.1 Ulmeni
An școlar 2012-2013
"Prieteni la distanță"  creat în scopul dezvoltării spiritului de prietenie și colaborare cu copii din instituții similare
8
Clubul elevilor Oltenița
An școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
" Mesagerii prieteniei", desfășurarea de activități educative pentru preșcolari
9
Muzeul Civilizației Gumelnița, Oltenița
An școlar 2012-2013
Desfășurarea de activități în cadrul proiectului " Aurul verde al Dunării"
10
Asociația pentru tineret OLIMP
An școlar 2012-2013
Pariciparea copiilor la concursul “Piticot”-ed. de toamna,primavara  
11
Asociația PROCEDO Iași
An școlar 2012-2013
Organizarea  și desfășurarea de concursuri pentru copii preșcolari
12
Căminul pentru persoane vârstnice " Sf. Gheorghe" Oltenița
An școlar 2012-2013, 2014-2015
Organizarea de acțiuni de voluntariat
13
Fundația " Romanian Angel Appeal"
An școlar 2012-2013
calificare baby  sitter (practică cursante). 
14
Cabinetul de logopedie  Oltenița
An școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Identificarea și sprijinirea copiilor cu nevoi specifice
15
Teatrele de păpuși Zgubilici, Arabela, Ritzi-Bitzi, Neghiniță
An școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Prezentarea de spectacole de teatru de păpuși, cultivarea interesului copiilor pentru astfel de activități
16
Revistele Luminița, Pipo, Piticlic
An școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Cultivarea interesului copiilor pentru lectură
17
Grădinița cu program prelungit nr. 4 Caransebeș
An  școlar 2012-2013
Organizarea și desfășurarea de concursuri pe teme de educație artistico-plastică
18
Școala Gimnazială Lucian Pavel Oltenița
An școlar 2012-2014
"Mâine noi vom fi școlari" și " În curând vom fi școlari", create în scopul familiarizării preșcolarilor de la grupele mari cu  școala și activitatea de școlar, desfășurarea de activități educative
19
Școala Gimnazială Spiru Haret Oltenița
An școlar 2012-2013
" Pas cu pas spre viața de școlar"creat în scopul familiarizării preșcolarilor de la grupele mari cu  școala și activitatea de școlar, desfășurarea de activități educative
20
Parohia  Crivăț
An școlar 2013-2014
" Un strop de credință" , Desfășurarea unor activități privind educația cu caracter religios a copiilor preșcolari
21
Poliția  Oltenița, Biroul rutier
An școlar 2013-2014
Desfășurarea de activități în cadrul campaniei la nivel național ALEGE VIAȚA
22
Grădinița cu program prelungit  Nord 2 Râmnicu-Vâlcea
An școlar 2013-2014
Concursuri pentru copii și participare la simpozionul FREAMĂT DE PRIMĂVARĂ
23
Asociația ED PROCEDO Iași
An școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Organizarea și desfășurarea de concursuri pe teme de educație artistico-plastică, participare la proiectul ȘI SFINȚII AU FOST COPII
24
Editura DART-Media  Pitești
An școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Participare simpozion național " Importanța ativităților extracurriculare la grădiniță" edițiile I și II, participare la simpozionul național DATINI ȘI OBICEIURI DE PAȘTE
25
Școala  "Bogdan Petriceicu Hașdeu" Iași
An școlar 2013-2014, 2014-2015
Participarea la Simpozionul internațional  și concursuri pentru copii
26
Poliția  Oltenița, Biroul rutier
An școlar 2013-2014, 2014-2015
Desfășurarea campaniei "Stop accidentelor rutiere- Viața are prioritate"
27
Cabinet  stomatologic " Croitoru V."
An școlar 2013-2014
Activități în cadrul proiectului pe teme de educație sanitară "Zâna măseluță"
28
Asociația SMARTY EDUCAȚIONAL
An școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Concursuri pe teme de cultură generală pentru preșcolari
29
 Grădinița MIHAI EMINESCU Tg. Jiu
An școlar 2013-2014
Participarea la Concursul EMINESCU ȘI COPIII
30
Școala Gimnazială MIHAI EMINESCU , Roman
An școlar 2013-2014
Participarea la concursul național BUCURIILE IERNII
31
Școala Gimnazială IUSTIN PÂRVU, Poiana Teiului , Neamț
An școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
Participarea la  la edițiile I și II ale simpozionului național ALTFEL DE POVEȘTI
33
Grădinița TIC-PITIC Hârșova , jud. Constanța
An școlar 2013-2014
A fost creat în scopul dezvoltării spiritului de prietenie și colaborare cu copii din instituții similare
34
Grădinița cu program normal nr. 4 Oltenița
An școlar 2014-2015
"Copacul prieteniei", a vizat  dezvoltarea spiritului de prietenie și colaborare cu copii din instituții similare, organizarea de activitățI educative comune
35
Asociația  FOIȘORUL DE FOC, București
An școlar 2014-2015
Instruirea și educarea preșcolarilor prin acțiuni civice de voluntariat
36
Căminul de bătrâni Sf. Gheorghe Oltenița
An școlar 2014-2015
"Daruri mici din suflet mare", organizarea de acțiuni de voluntariat
37
Școala Gimnazială Chețani
An școlar 2014-2015
Activități în cadrul proiectului educațional  ARMONIA ȘI CULORILE VIEȚII PRIN OCHI DE COPIL
38
Școala Gimnazială CALISTRAT HOGAȘ,
An școlar 2014-2015
Concurs internațional de creație plastică L_AȚI VĂZUT PE IEPURAȘ?
39
Grădinița cu program prelungit nr. 12 Zalău
An școlar 2014-2015
Partcipare la concursul național de creație plastică   ÎN LUMEA NECUVÂNTĂTOARELOR DE PRETUTINDENI
40
 Grădinița PINOCCHIO Zalău

Participare la  concursul național de creație plastică CULORILE TOAMNEI
41
Biblioteca municipală Oltenița
An școlar 2014-2015
Favorizarea accesului copiilor într-o instituție de cultură cu tot ce presupune comportamentul  în spațiul acesteia, CARTEA, PRIETENA COPIILOR
42
Editura ESENTIAL MEDIA
An școlar 2013-2014, 2014-2015
Participarea la Simpozionului național  EVALUAREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR, edițiile I și II și concursuri pentru copii

În ultimii trei ani școlari, grădinița noastră  fost implicată în proiectele  educaționale  Prichindei în lumea basmelor, Ruti te învață lecții pentru viață, și Curcubeul schimbării, proiecte derulate la nivel național.
În fiecare an școlar, în  cadrul programului Școala altfel-Să știi mai multe, să fii mai bun au fost planificate și derulate activități din diferite domenii de educație: activităţi culturale, activităţi sportive, activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului, activităţi de educaţie rutieră, activități cu caracter religios, activități din domeniul literar și artistico-plastic, vizite şi drumeţi.  Aceste activități au avut un impact pozitiv asupra copiilor, părinților și a partenerilor educaționali.
În privința managementului calității, la nivelul CEAC din unitate există procedura de autoevaluare instituţională care prevede modalităţile de monitorizare a calităţii procesului educaţional, de evaluare a rezultatelor învăţării şi de autoevaluare instituţională pe baza ghidului specific ARACIP.

Analiza PEST a contextului extern grădiniţei

Politic

            - accent important la nivelul politicilor educaţionale pe descentralizarea sistemului; educaţional şi pe autonomia fiecărei unităţi de învăţământ;
  • În ultimul timp îşi dovedeşte eficienţa un nou tip de abordare curriculară, şi anume cea interdisiplinară; în acest context se pune un accent deosebit pe colaborarea între specialişti, pe munca în echipă, pe  desfăşurarea de activităţi  integrate, pe folosirea  de metode interactive.
  • Noua  Lege  a Educaţiei prevede politici de educaţie timpurie ce trebuie inclusă în învăţământul de masă;
Economic
,
  • Bugetul acordat din fondurile  locale  este  insuficient pentru asigurarea implementării reformei în educaţie, mai ales în ceea ce priveşte infrastructura, dar şi informatizarea educaţională;
  • Fondurile extrabugetare – donaţii, sponsorizări, se strâng foarte greu, aproape deloc, dat fiind ca firmele olteniţene nu înregistrează cifre de afaceri foarte importante;
  • Unele familii din care provin copiii care  frecventează  grădiniţa au un potenţial financiar scăzut;
Social
  • În zona în care este amplasată grădiniţa, locuiesc familii cu nivel financiar mediu sau chiar scăzut, acelaşi fiind nivelul şi pentru pregătirea lor educaţională.
  • Totuşi, frecventează grădiniţa şi copii din alte zone ale oraşului, care echilibrează scala socială.
  • Scăderea dramatică a natalității.
Tehnologic
  • Dată fiind situaţia economică precară, este îngreunată achiziţionarea de material didactic modern – computere, videoproiectoare, dvd-playere, camere video sau foto, atât de necesare în activităţile instructiv-educative din grădiniţă.
  • Creşterea interesului cadrelor didactice pentru implementarea noilor tehnologii în strategiile didactice;
  •  Creşterea interesului părinţilor pentru noile tehnologii
  • Acces la internet, televiziune prin cablu;



                   Analiza SWOT pentru diferite direcţii de dezvoltare instituţională:
a.       oferta curriculară
b.      resursele umane
c.       resursele materiale şi financiare
d.      management


a.Oferta curriculară
Puncte tari
- Activitatea  didactică respectă Curriculumul pentru învățământ preșcolar, se procură  auxiliare curriculare – caiete de lucru, metodologii, îndrumătoare.
- Grădiniţa și-a îmbogățit   paletă  de programe şi activităţi opţionale: limba engleză, dans modern, pictură, muzică, teatru, literatură pentru copii, activități din domeniul educației pentru sănătate, al educației rutiere, al educației pentru societate etc.
- Cadrele didactice dețin competențe pentru a întomi programe și planificări pentru activitățile opționale
- S-au inregistrat preocupări pentru folosirea soft-urilor educaționale.
Puncte slabe
- Întocmirea documentelor curriculare ale cadrelor didactice, confecţionarea  materialelor didactice ocupă o mare parte din timpul educatoarelor, chiar din timpul lor liber;
- Din cauza absenţei unui număr corespunzîtor de  computere, nu se pot dezvolta programe de activităţi opţionale legate de operare pe calculator;
-  Din acelaşi motiv, instruirea asistată de calculator este precară.
Oportunităţi
- Există o ofertă bogată de auxiliare didactice astfel că pot fi achiziționate acelea care corespund necesităților fiecărei grupe.
- Ar putea fi atrase fonduri Phare sau prin programul POS-DRU pentru achiziţionarea de computere care să faciliteze şi să eficientizeze activităţile;
- De asemenea, din fonduri asemănătoare, pot fi achiziţionate materiale didactice care sa le faciliteze şi să  mai elibereze programul de lucru al educatoarelor.
- Oferta de activităţi opţionale poate fi îmbunătăţită considerabil, în funcţie de nevoile copiilor;       
Ameninţări
- Accesul la programele de finanţare extrabugetară pentru achiziţionarea de materiale didactice moderne este greoi.
- Sunt cereri pentru activităţi opţionale pentru care nu se pot găsi resurse materiale  corespunzătoare.

b.Resurse umane
Puncte tari
- Personal didactic calificat în proporţie de 100 %
- Personal didactic cu o solidă pregătire ştiinţifică şi metodică
- Ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I şi  studii superioare.
- Educatoarele sunt deschise la toate noutățile în ceea ce privește învățământul prescolar şi participă la cursurile de perfecţionare propuse de CCD Călărași și alte instituții de formare.
- Există o bună delimitare a responsabilităţilor cadrelor didactice.
- Activitatea Comisiei metodice din unitate este valoroasă.
- În unitate funcționează două cadre didactice desemnate ca responsabili ai Centrelor metodice din zona Oltenița și trei desemnate ca responsabile de grupe metodice.
- În unitate se desfășoară  o activitate de consiliere parentală bine planificată.
- În ultimul timp au fost înregistrate creşteri ale cererilor de înscriere ale copiilor.
Oportunităţi
- Accentuarea rolului important al educaţiei timpurii şi beneficiile ei;
- Colaborarea în unele proiecte de cercetare cu Universitatea Bucureşti şi fundaţia „Salvaţi copiii”.
- Acordarea  de fonduri pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și desfășurarea unor activități de formare pe baza unui plan instituțional.
- Oferta bogată de cursuri de formare.
Ameninţări
- Activitatea de formare poate fi periclitată de faptul că multe  cursuri de formare se desfășoară la Călărași lucru care implică timp pentru transport.
- De foarte multe ori cadrele sunt supraaglomerate cu sarcini  suplimentare.
- Există mentalitatea conform căreia grupele de program prelungit sunt destinate numai copiilor mici, fiind considerate un fel de creşă;
- Rigiditatea din concepţiile unor părinţi despre rolul educaţiei timpurii;
- Plecarea părinţilor în străinătate pentru a munci ridică gradul de risc al retragerii copiilor lor din grădiniţă.
- Neacordarea practică de 6 procente din PIB, ceea ce conduce la o subfinanţare a sistemului de învăţământ
 c. Resurse financiare şi materiale
Puncte tari
- Starea fizică a spaţiilor educaţionale se încadrează în normele de igienă corespunzătoare
- Clădirile sunt  spaţioase, luminoase.
- Există autorizările necesare de funcționare.
- Curtea mare poate fi folosită ca o adevărată resursă de spaţiu educaţional în aer liber.
- În ultimii  ani s-au realizat  lucrări  de modernizare a  clădirilor, astfel că aspectul  grădiniţelor s-a schimbat  considerabil.
- Educatoarele dispun de material didactic  confecționat sau achiziţionat din fonduri financiare personale sau procurat de părinți.
- Achiziționarea de mobilier care a completat necesarul raportat la numărul de copii înscriși. (scăunele, pătuțuri)
Puncte slabe
-Grădiniţa nu dispune de un număr suficient de calculatoare.
-Inexistenţa unei săli multifuncționale.
-Fondurile financiare din bugetul alocat sunt insuficiente pentru îmbunătăţirea infrastructurii şi a achiziţionării de material didactic modern.
Oportunităţi
- Descentralizarea şi autonomia instituţională
- Parteneriat cu Primăria, părinţii  şi alţi potenţiali  parteneri educaţionali care pot sprijini eforturile de îmbunătățire a bazei materiale a grădiniței.    
Ameninţări
-Subfinanţarea învăţământului.

d. Relaţiile cu comunitatea
Puncte tari
- Menţinerea unei relaţii armonioase cu părinţii copiilor înscrişi în grădiniţă;
- Menţinerea relaţiei de parteneriat cu PMO şi Consiliul local;
- Existenţa unor parteneriate cu Biserica, Poliţia rutieră, şcoli din oraş, alte grădinițe, Biblioteca municipală, Muzeul civilizației Gumelnița, cu trupele de teatru de păpuşi „Arabela” şi „Zgubilici, Ritzi-Bitzi, medic etc.
- Parteneriatele încheiate în scopul derulării programelor de activități educative și extracurriculare.
Puncte slabe
-Inexistența unor  legături de parteneriat cu ONG-uri;
-Colaborarea cu unii agenţi economici este nulă din cauza slabei dezvoltării economice a municipiului.
Oportunităţi
-Punerea bazelor unui parteneriate la nivel internațional.
-Disponibilitatea şi responsabilitatea unor instituţii de a veni în sprijinul grădiniţei – Primărie, protoieria Oltenița, poliţie, instituţii culturale.
Ameninţări
- Inexistenţa unor ONG-uri în oraş
- Reticenţa unor persoane legată de un eventual parteneriat;

f.Management
Puncte tari     
- Proiectarea activității pe baza rapoartelor de analiză şi autoevaluare;
- Relaţionarea şi comunicarea în cadrul grădiniţei este foarte bună, deciziile sunt luate de comun acord cu toate părţile implicate;
-capacitatea  de asumare a responsabilităților.
-capacitatea de lucru în echipă..          
Puncte slabe
- Abordarea   uneori  a  unui stil  managerial  mult prea  democrat, neacordarea unei atenţii corespunzătoare unor probleme din cauza supraaglomerării din anumite perioade ale anului şcolar;
 - Manifestarea uneori de prea multă toleranţă faţă de aceia care amână rezolvarea unor sarcini;
Oportunităţi
-O bună colaborare cu părţile implicate în actul educaţional;
Ameninţări
- Sarcini care supraaglomerează activitatea managerială.
 -Lipsa posibilității  de  a atrage de fonduri extrabugetare;


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu