STUDIU DIAGNOSTIC
PRIVIND STADIUL
DE DEZVOLTARE
A GRĂDINIȚEI CU PROGRAM PRELUNGIT NR. 2 OLTENIȚA ȘI EFICIENȚA INTERNĂ ȘI EXTERNĂ
A UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
DATE DE
IDENTIFICARE
UNITATEA
ŞCOLARĂ:
Grădiniţa cu program prelungit nr. 2
Olteniţa ( P.J.)
TIPUL: grădiniţă cu program
prelungit
ADRESA: Grădiniţa cu program prelungit nr.2 (P.J.)
Str. Al. Iliescu nr.67 A,
Olteniţa, jud. Călăraşi, tel.:
0242510340
Grădiniţa cu program prelungit nr. 1 (structură)
Str. Argeşului nr.90, Olteniţa, jud. Călăraşi, tel.: 0242511614
BAZA MATERIALĂ
Spații de
învățământ
Nr.crt.
|
Tipul de spațiu
|
Număr de spații
|
Suprafață (mp)
|
1.
|
Săli
de grupă
|
10
|
576
|
Alte spații
Nr.crt.
|
Tipul de spațiu
|
Număr de spații
|
Suprafață (mp)
|
1
|
Spații
depozitare materiale didactice
|
7
|
30,8
|
2
|
Bucătării
|
2
|
44
|
3
|
Spațiu pentru programul Cornul și laptele
|
1
|
10
|
4
|
Magazie
alimente
|
2
|
7
|
5
|
Spațiu depozitare lenjerie
|
2
|
10
|
6
|
Grupuri
sanitare
|
4
|
120
|
7
|
Spații
destinate spălatoriei
|
2
|
10
|
8
|
Cancelarii
|
2
|
21
|
9
|
Birou
contabilitate
|
1
|
10,5
|
10
|
Birou
administrator
|
1
|
6
|
RESURSE FINANCIARE
|
2012
|
2013
|
2014
|
Buget
|
|
|
|
RESURSE UMANE
POPULAȚIA PREȘCOLARĂ
AN ȘCOLAR
2012-2013
Grădinița
|
Grupa
|
Număr de grupe
|
Număr copii
|
Din care feminin
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 2
|
Mică
|
1
|
26
|
11
|
Mijlocie
|
3
|
80
|
35
|
|
Mare
|
2
|
52
|
23
|
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 1
|
Mică
|
1
|
27
|
12
|
Mijlocie
|
2
|
47
|
27
|
|
Mare
|
1
|
26
|
14
|
AN
ȘCOLAR 2013-2014
Grădinița
|
Grupa
|
Număr de grupe
|
Număr copii
|
Din care feminin
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 2
|
Mică
|
1
|
26
|
13
|
Mijlocie
|
4
|
102
|
40
|
|
Mare
|
1
|
26
|
12
|
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 1
|
Mică
|
1
|
25
|
12
|
Mijlocie
|
2
|
50
|
27
|
|
Mare
|
1
|
25
|
13
|
AN ȘCOLAR
2014-2015
Grădinița
|
Grupa
|
Număr de grupe
|
Număr copii
|
Din care feminin
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 2
|
Mică
|
1
|
25
|
8
|
Mijlocie
|
3
|
75
|
39
|
|
Mare
|
2
|
50
|
24
|
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 1
|
Mică
|
1
|
25
|
13
|
Mijlocie
|
1
|
25
|
14
|
|
Mare
|
2
|
50
|
25
|
DINAMICA
POPULAȚIEI PREȘCOLARE PENTRU
PERIOADA 2012-2015
An școlar
|
Grădinița
|
Număr copii
|
2012-2013
|
Grădinița cu program prelungit nr. 2
|
158
|
Grădinița cu program prelungit nr. 1
|
100
|
|
2013-2014
|
Grădinița cu program prelungit nr. 2
|
154
|
Grădinița cu program prelungit nr. 1
|
100
|
|
2014-2015
|
Grădinița cu program prelungit nr. 2
|
150
|
Grădinița cu program prelungit nr. 1
|
100
|
INCADRAREA CU PERSONAL DIDACTIC
An școlar
|
Număr de cadre
|
Niveluri de pregătire
|
Grade didactice
|
||||
Educatoare
|
Profesori înv.
preșcolar
|
Debu-tant
|
Def.
|
Grad
II
|
Grad
I
|
||
2012-2013
|
16
|
9
|
7
|
-
|
1
|
2
|
13
|
2013-2014
|
17
|
8
|
9
|
1
|
1
|
3
|
13
|
2014-2015
|
17
|
8
|
9
|
-
|
1
|
2
|
14
|
ÎNCADR AREA CU PERSONAL ADMINISTRATIV
ȘI NEDIDACTIC
Funcția
|
Număr
|
Contabil
|
1
|
Administrator
|
1
|
Îngrijitoare
|
7
|
Bucătarese
|
2
|
În domeniul managementului strategic și
operațional au fost avute permanent în
vedere îndeplinirea următoarelor obiective:
1.
Încadrarea cu personal
didactic calificat în procent de 100%;
2.
Îndeplinirea
planului de școlarizare aprobat de ISJ Călărași;
3.
Creșterea
eficienței procesului de predare-învățare-evaluare desfășurat în grădiniță;
4.
Pregătirea
corespunzătoare a copiilor pentru
intrarea în școală;
5.
Desfășurarea unei
activități intense de perfecționare profesională ( existența celor 90 de
credite transferabile dobândite din activități de formare , dezvoltarea
activității de cercetare științifică a cadrelor didactice )
6.
Promovarea
unui tip de cultură organizațională
bazată pe colaborare, dialog, lucru în echipă;
7.
Creșterea
calității tuturor activităților
desfășurate în grădiniță;
In Grădinița cu program prelungit
nr. 2 sunt organizate și funcționează
următoarele consilii și comisii: Consiliul de administație, Consiliul
reprezentativ al părinților, Comisia pentru evaluare și asigurare a
calității, Comisia metodică, Consiliul
pentru curriculum, Comisia pentru
dezvoltare profesională și formare continua, Comisia pentru apărare și
intervenții în situații de urgență, Comisia pentru sănătate și securitate în
muncă, Comisia pentru prevenirea și
combaterea violenței în mediul școlar,
Comisia pentru combaterea discriminării și promovarea interculturalității, Comisia pentru relații de parteneriat și promovarea
imaginii grădiniței ,comisia pentru activități educative și extracurriculare.
ACTIVITATEA DE PERFECȚIONARE ȘI DE FORMARE CONTINUĂ
Comisia pentru perfecționare și
formare continuă s-a implicat permanent
pentru atingerea obiectivelor propuse în planurile manageriale și a
monitorizat activitatea tuturor cadrelor
didactice în acest domeniu.
Perfecționarea s-a materializat
în participări active la acțiunile
Comisiei metodice și de la nivel de centre metodice în cadrul
cercului pedagogic. În unitatea noastră au fost
desfășurate două activități în cadrul
cercului pedagogic, în anul școlar 2012-2013 (tema: Învățarea
colaborativă ) și în anul școlar 2014-2015 (tema: Visible learning)
Există o evidență clara a activității de formare
a fiecărui cadru didactic care se reactualizează la începutul fiecărui an
școlar. La 1 septembrie 2015, situaţia este următoarea:
SITUAŢIA PERFECŢIONĂRII PRIN CURSURI A CADRELOR DIDACTICE
Septembrie 2015
Nr.
crt
|
Numele
şi prenumele cadrului didactic
|
Grad
didactic
|
Vechime
în invăţământ
|
Participări
la cursuri de formare - credite
|
Participări
la cursuri de formare - ore
|
1
|
Moldoveanu Cozeta
Silvia
|
I
|
34
ani
|
1.Modulul
I „Proiectarea, organizarea şi
evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi
comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru
Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60
credite, octombrie 2006 – martie
2008 2.Management educaţional, CCD
Călăraşi ,adeverinţă, 30 de credite, septembrie - octombrie 2007 3.Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a
competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul
Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a
Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie –
iunie 2010 4. Leadership si management in sistem
descentralizat, adeverinta 14 credite, iulie 2011 5.„Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011 6.Dezvoltarea socio-emoțională a copilului, Fundația „Copiii noștri” – București, adeverință 24 credite, 5 – 16 martie
2012 7.,,Managementul calităţii în educaţie", Asociatia EGOMUNDI
Călăraşi,, ianuarie 2014, adeverinţă, 20 credite
8.
Curs de formare E-autocalitate, februarie-martie 2015
|
1.Sesiuni
de informare cu părinţii, copiii şi cadrele didactice în Proiectul
“Drepturile copilului”, Organizaţia “Salvaţi copiii”, adeverinta 20 ore,
septembrie 2011 – martie 2012 2."Abordarea integrată a curriculumului
pentru învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore 3.
Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi,
inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
3.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
2
|
Florea Florentina
|
I
|
39
ani
|
1.
"Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al
cadrelor didactice din grădiniţe" în cadrul Proiectului de reformă a
educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din
Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010 2. "Management educațional"
– MEN, ISJ CĂLĂRAȘI, CCD
CĂLĂRAȘI - mai-iunie 2011;
|
1.
CHARACTER FIRST! - MECT CCD
CĂLĂRASI - iunie 2008 –
certificat, 24 de ore 2. Program de perfecționare FORMATOR - ASEF Bacău - iunie 2011 – certificat 80 ore 3. Program de
perfecționare MENTOR - ASEF Bacău - iunie 2011 – certificate 70 de ore; 4.
ECDL - ECDL - mai-iulie 2011 –
4. "Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului
preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013
5.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
3
|
Coman Jana
|
def
|
4
ani
|
1.”Managementul
clasei, Gestionarea situaţiilor de criză”, fara adeverinta credite,
octombrie-noiembrie 2014
2.
“ Coruptia in educatie” CCD Calarasi,
august 2014, fara adeverinta
|
1."
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
2.
Formare operatori introducere, prelucrare date pe microcalculatoare
compatibile IBM/PC, Asociatia nationala a exdpertilor formatori in
informatica, 210 ore, 2010
|
4
|
Sainciuc Elena
|
I
|
38
ani
|
1.Modulul
I „Proiectarea, organizarea şi
evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi comunicare",Colegiul
Universitar de Institutori / Departamentul pentru Pedagogia Învăţământului
Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60 credite, octombrie 2006 – martie 2008 2.Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire
a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul
Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a
Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie –
iunie 2010
|
1.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
5
|
Ciobanu-Popa
Simona
|
II
|
15
ani
|
1.”Managementul clasei, Gestionarea
situaţiilor de criză”, fara adeverinta credite, octombrie-noiembrie 2014
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
3.
. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici
noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
|
6
|
Călin Maria
|
I
|
36
ani
|
1.Modulul
I „Proiectarea, organizarea şi
evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi
comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru
Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60
credite, octombrie 2006 – martie
2008 2. Programul de dezvoltare şi
îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe
în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de
Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite,
martie – iunie 2010 3.„Manager
Inovator”, CCD Calaraşi,
adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
7
|
Dumitru Maria
|
|
36
ani
|
1.Modulul
I „Proiectarea, organizarea şi
evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi
comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru
Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60
credite, octombrie 2006 – martie
2008 2. Programul de dezvoltare şi
îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe
în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de
Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25
credite, martie – iunie 2010 3.
„Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011 4. "Competente cheie prin jocuri virtuale la gradinita-resurse
dicactice pentru punerea bazelor formarii competenlor cheie la
prescolari" - MEN - adeverinta,
10 credite - iunie 2013
|
1.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
8
|
Stamate Niculina
|
I
|
35
ani
|
1.Modulul
I „Proiectarea, organizarea şi
evaluarea activităţilor didactice” şi Modulul II „Management şi
comunicare",Colegiul Universitar de Institutori / Departamentul pentru
Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar din Bucureşti,adeverinţe 60
credite, octombrie 2006 – martie
2008 2. Programul de dezvoltare şi
îmbunătăţire a competenţelor profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe
în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de
Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25
credite, martie – iunie 2010 3.
„Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
9
|
Nica Tia
|
I
|
37
ani
|
1.
Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al
cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei
timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul
Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010 2. Implementarea standardelor de referinţă
- M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite - mai 2011; 3. Programul
IT&S - ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei
-M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite -
octombrie.-decembrie2011; 4. Şcoală
Comunitate-Comunitate Şcoală – CCD Calarasi – adeverinta, 25 credite -
noiembrie- decembrie 2011; 5. Dezvoltarea socio-emoţională a copilului -
Fundaţia Copiii noştri – adeverinta, 24 credite – martie 2011; 6. Programul
IT&S -Curriculum Centrat pe
Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite -
aprilie-mai 2011; 7. Programul
IT&S -Formarea Competenţelor în
Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai
2011; 8. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 9. Manager Inovator - CCD Calarasi –
adeverinta, 60 credite - martie.-mai 2011; 10. Managementul calităţii în
educaţie - Asociatia EGOMUNDI Călăraşi - ianuarie 2014 - adeverinţă, 20
credite
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
10
|
Fotache Rodica
|
I
|
37
ani
|
1.
Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al
cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei
timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul
Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Implementarea
standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite -
mai 2011; 3. Programul IT&S - ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei
-M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite -
octombrie.-decembrie2011; 4. Programul IT&S -Curriculum Centrat pe Competenţe -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011; 5. Programul IT&S -Formarea Competenţelor în Şcoală -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011; 6. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011;
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
11
|
Bordei Constanta
|
I
|
38
ani
|
2.
Programul IT&S - ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei
-M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite -
octombrie.-decembrie 2011; 3. Programul IT&S -Curriculum Centrat pe Competenţe -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011; 4. Programul IT&S -Formarea Competenţelor în Şcoală -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011; 6. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011;
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
12
|
Dumitrescu Elena
|
I
|
38
ani
|
1.
Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al
cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei
timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul
Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Implementarea
standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite -
mai 2011; 3. Programul IT&S - ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei
-M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite -
octombrie.-decembrie2011; 4. Programul IT&S -Curriculum Centrat pe Competenţe -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011; 5. Programul IT&S -Formarea Competenţelor în Şcoală -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011; 6. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 7.
„Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
13
|
Carciog Elena
|
I
|
13
ani
|
1.
Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al
cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei
timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul
Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Programul IT&S -
ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei -M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ
Călăraşi – adeverinta 25 credite - octombrie.-decembrie2011; 4.
Programul IT&S -Curriculum
Centrat pe Competenţe - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite -
aprilie-mai 2011; 5. Programul
IT&S -Formarea Competenţelor în
Şcoală - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Asociaţia pentru Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai
2011; 6. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011;
„Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011; Inregistrarea electronic a a autoevaluarii – MEN –
adeverinta, 5 credite
7.
. Curs de formare E-autocalitate, februarie-martie 2015
|
1.Educăm aşa -
CCD Calarasi - 2-4.02.2008 –
adeverinta ; 2. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii
prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
14
|
Mărginean Nicoleta
Lidia
|
I
|
21
ani
|
1.
Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor profesionale al
cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de reformă a educaţiei
timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul
Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 2. Implementarea
standardelor de referinţă - M.EC.T.S.-A.R.A.C.I.P.- adeverinta, 5 credite -
mai 2011; 3. Programul IT&S - ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei
-M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite -
octombrie.-decembrie2011; 4. Programul IT&S -Curriculum Centrat pe Competenţe -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011; 5. Programul IT&S -Formarea Competenţelor în Şcoală -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011; 6. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 7.
„Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011; 8. ,,Managementul calităţii în educaţie", Asociatia
EGOMUNDI Călăraşi,, ianuarie 2014, adeverinţă, 20 credite
9.
. Curs de formare E-autocalitate, februarie-martie 2015
|
1."Abordarea
integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar " C.C.D.
Călăraşi, iunie 2013, 32 ore; 2.
Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin tehnici noi,
inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
2.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
15
|
Niculae Veronica
Marina
|
I
|
19
ani
|
1..
Programul IT&S - ECDL - Ministerul Muncii şi Familiei
-M.E.C.T.S.Euroaptitudini ISJ Călăraşi – adeverinta 25 credite -
octombrie.-decembrie 2011; 4. Programul IT&S -Curriculum Centrat pe Competenţe -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 11 credite - aprilie-mai 2011; 5. Programul IT&S -Formarea Competenţelor în Şcoală -
M.Ed.C-.ISJ Călăraşi Asociaţia pentru
Învăţare Permanentă – adeverinta, 4 credite - mai 2011; 6. Programul IT&S -Managementul clasei-Gestionarea
situaţiilor de criză - M.Ed.C-.ISJ Călăraşi
Fundaţia CODECS – adeverinta, 15 credite - mai-iunie 2011; 7„Manager
Inovator”, CCD Calaraşi,
adeverinţă 60 credite, Noiembrie – decembrie 2011; 8. ,,Managementul calităţii în
educaţie", Asociatia EGOMUNDI Călăraşi,, ianuarie 2014, adeverinţă, 20
credite
|
1.Educăm aşa -
CCD Calarasi -.2008 –
adeverinta ; 2. "Abordarea integrată a curriculumului pentru
învăţământului preşcolar " C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore; 3. Atelier de creaţie plastică şi de
stimulare a creativităţii prin tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi,
aprilie 2014, 30 ore
4.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
16
|
Comnea Florentina
Cătălina
|
II
|
8
ani
|
Metode
interactive si de grup - CCD Calarasi
– adeverinta 2. Programul de dezvoltare şi îmbunătăţire a competenţelor
profesionale al cadrelor didactice din grădiniţe în cadrul Proiectului de
reformă a educaţiei timpurii, Centrul Naţional de Formare a Personalului din
Învăţământul Preuniversitar, adeverinta 25 credite, martie – iunie 2010; 3.
Manager Inovator”, CCD Calaraşi, adeverinţă 60 credite, Noiembrie
– decembrie 2011; 4. "Competente cheie prin jocuri virtuale la
gradinita-resurse dicactice pentru punerea bazelor formarii competenlor cheie
la prescolari" - MEN -
adeverinta, 10 credite - iunie 2013; 5. Inregistrarea electronic a a
autoevaluarii – MEN – adeverinta, 5 credite
6.
Grad didactic II august 2015
|
1.
"Abordarea integrată a curriculumului pentru învăţământului preşcolar
" C.C.D. Călăraşi, iunie 2013, 32 ore;
2. Atelier de creaţie plastică şi de stimulare a creativităţii prin
tehnici noi, inovative", ISJ Călăraşi, aprilie 2014, 30 ore
3.
Curcubeul schimbarii”, CCD Calarasi, martie 2014, 24 ore
|
17
|
|
|
|
|
|
În unitatea noastră își
desfășoară activitatea cadrele didactice care sunt responsabile ale celor două
centre metodice metodice din zona Oltenița și deasemenea încă trei responsabile de grupă metodică.
În anul școlar 2014-2015 cadrele didactice din unitatea noastră au
beneficiat de 150 euro pentru activitatea de perfecționare din programul
privind dezvoltarea carierei . In cadrul acestui program, la nivelul unității a
fost intocmit un plan instituțional de dezvoltare profesională si fiecare cadru didactic, la sfârșitul
programului de formare, a întocmit un raport
asupra tipurilor de activități desfășurate. T B
E LL
CURRICULUM
Curriculumul
utilizat în Grădinița cu program prelungit nr. 2 Oltenița este cel național și anume Curriculum pentru
învăţământul preşcolar, aprobat prin OMECT nr. 5233/01.09.2008
Proiectarea didactică s-a
realizat la nivelul fiecărei grupe
conform unui orar propriu respectându-se prevederile Curriculumului.
Curriculum-ul
la decizia grădiniței este stabilit anual respectându-se legislația în vigoare,
activitățile opționale fiind alese de părinți
din oferta prezentată, în funcție de
posibilitățile și nevoile copiilor. Oferta educaţională a unităţii
urmează prevederile curriculumului naţional pe care îl adaptează specificului
şi tradiţiilor locale.
În
urma analizei efectuate la sfârşitul fiecărui semestru şi la sfârşitul anului
şcolar s-a constatat că proiectarea curriculară s-a realizat în conformitate cu
programa în vigoare, cu precizările transmise de către inspectorul şcolar de
specialitate la consfătuiri şi în cadrul întâlnirilor metodice.
Fiecare
dintre aceste activităţi s-a desfăşurat în baza unei proiectări
corespunzătoare, avizate în prealabil de Consiliul pentru curriculum, apoi de
inspectorul de specialitate şi s-a finalizat prin diverse modalităţi care să
dea satisfacţie copiilor şi părinţilor: alcătuire de portofolii, expoziţii
tematice de grup sau personale, concursuri, demonstraţii, serbări, audiţii,
spectacole, acţiuni practice În anul
școlar 2014-2015 au fost desfășurate următoarele activități opționale:
Nr. crt
|
Denumirea activității opționale
|
Grupa
|
Grădinița
|
Cadre didactice
|
1
|
„Creativitate și fantezie”
|
Mijlocie A-program prelungit
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 2
|
Sainciuc Elena
Săvulescu Dorina
|
2
|
„Sănătoși și voinici”
|
Mijlocie B-program prelungit
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 2
|
Florea Florentina
Velicu Mihaela
|
3
|
„Pe tărâmul poveștilor”
|
Mijlocie-program normal
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 2
|
Stamate Niculina
|
4
|
„Fantezie și culoare”
„Dansuri populare”
|
Mare A- program normal
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 2
|
Bilan Ioana
|
5
|
„Un copil politicos”
„Forme și culori”
|
Mare B- program normal
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 2
|
Dumitru Maria
|
6
|
„Pe tărâmul poveștilor”
|
Mijlocie –program prelungit
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 1
|
Fotache Rodica
Nica Tia
|
7
|
„În lumea poveștilor”
„Învățăm limba engleză”
|
Mare A program prelungit
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 1
|
Mărginean Nicoleta Lidia
Niculae Veronica
Marina
|
8
|
“ Învățăm limba engleză”
„Dans, joc și voie bună”
|
Mare B- program prelungit
|
Grădinița cu program prelungit
nr. 1
|
Carciog Elena
Comnea Florentina Cătălina
|
CALITATEA ACTULUI DE
PREDARE-ÎNVĂȚARE-EVALUARE
Procesul de
predare-învățare-evaluare a fost permanent monitorizat prin mijloace specifice
cum ar fi: controlul documentelor, avizarea
planificărilor săptămânale, asistențe
efectuate de director și responsabilul
Comisiei metodice la activități, discuții cu cadrele didactice. Asistențele la activități au fost realizate
conform unui grafic stabilit la începutul anului școlar de către director. În
anul școlar 2014-2015, conform scrisorii metodice transmise de minister, fișa
de asistență folosită pentru cadrele didactice din învățământul preșcolar
a fost adaptată la specifiul
activităților din grădiniță și a vizat mediul educațional (aranjarea
corespunzătoare a mobilierului și materialului didactic cu tipul de activitate,
cu tema săptămânală etc.), activitatea cadrului didactic (calitatea
proiectării, tipul de relaționare și comunicare cu copiii, accesibilitatea limbajului
folosit, corectarea greșelilor de exprimare, acordarea libertății în exprimare
și oferirea de feed-back copiilor), activitatea copiilor ( bucuria de a înăța
reflectată în acțiuni), managementul grupei și al timpului.
În urma asistențelor s-au tras
următoarele concluzii:
Activitatea
cadrelor didactice
1.Documentele
de planificare anuală, semestrială şi săptămânală a activităţii didactice sunt
întocmite corect, în conformitate cu prevederile curriculumului pentru educaţia
timpurie şi cu planul de învăţământ, dar complete în ceea ce priveşte
planificarea anuală.
2 Cadre
didactice demonstrează competenţe proiective, elaborând pentru activităţile
integrate susţinute proiecte de activitate corecte, conform tehnologiei
didactice moderne, în concordanţă cu demersul educaţional derulat. Obiectivele
sunt clare, operaţionalizate corect, în parametri de performanţă. Modalităţile
şi tehnicile de evaluare utilizate au demonstrat că fiecare obiectiv propus a
fost realizabil
3.
Elementele proiectării didactice sunt corelate în fiecare dintre proiectele de
activitate întocmite. Astfel, obiectivele sunt corelate cu conţinuturile
selectate, cu strategiile alese şi cu particularităţile grupei de copii,
permiţând individualizarea învăţării, astfel încât să fie respectate cerinţele
curriculare.
4. Se
îmbină creativ metodele expozitive cu cele activ-participative,
5. în baza
cunoaşterii particularităţilor individuale ale copiilor, se integrează în activităţile susţinute elemente
de tratare diferenţiată a copiilor şi individualizare a sarcinilor, în funcţie
de nevoile acestora.
6. Copiii
sunt trataţi cu multă atenţie şi afecţiune. Ei sunt foarte ataşaţi de
educatoare şi au încredere deplină în acestea. La rândul lor, cadrele didactice
abordează o atitudine motivantă şi stimulativă în relaţia cu preşcolarii şi
încurajează interacţiunea lor cu colegii.
Stilul didactic este deschis şi permisiv, însă nu de fiecare dată toate demersurile sunt
centrate pe copii.
7.
Întregul proces de predare – învăţare se fundamentează pe achiziţiile
anterioare ale copiilor, pe experienţa lor anterioară. Cadrele didactice
adaptează strategiile didactice la particularităţile grupelor de copii.
8. Pe
parcursul activităţilor, cadrele didactice individualizează unele sarcini de
învăţare în funcţie de nevoile copiilor, demonstrând capacităţi de ameliorare
şi îmbunătăţire a rezultatelor obţinute de aceştia.
9.
Conceperea activităţilor în mod integrat permite cadrelor didactice să
introducă cu uşurinţă aspecte interdisciplinare şi transdisciplinare în
procesul instructiv-educativ.
10. Spaţiul
educaţional valorifică produsele activităţii copiilor, care sunt expuse vizibil
atât în sălile de grupă cât şi în celelalte spaţii
11. În
cadrul activităţilor desfăşurate cadrele didactice au îmbinat formele evaluării
formative (orală, grafică, practic-acţională) şi au folosit instrumente diverse
pentru măsurarea performanţelor copiilor.
Activitatea
copiilor
1.Preşcolarii
au competenţe cognitive, socio-emoţionale, de autonomie personală şi motrice, dezvoltate
corespunzător particularităţilor de vârstă.
2.Au
demonstrat pe parcursul activităţilor competenţe specifice comunicării având
deprinderea de a asculta, fiind capabili să formuleze idei, să pună întrebări
şi să găsească răspunsuri. Pot să ia parte la discuţii de grup în care să emită idei coerente şi logice.
3.Ei
operează cu mulţimi şi numere în concentrul 1-10, operează cu noţiuni diverse,
sunt capabili de operaţii de analiză şi sinteză, de abstractizare,
problematizare, generalizare şi fac comparaţii.
4.Relaţionează
cu uşurinţă, au deprinderi de autonomie personală, în dezvoltare deprinderile
motrice de bază şi utilitar aplicative,
acţionează conform sarcinilor primite, în orice împrejurare.
5. Nivelul
de performanţă atins de preşcolari la
disciplinele care fac parte din curriculum-ul naţional este corespunzător cerinţelor standardelor
prevăzute de curriculum-ul pentru educaţie timpurie şi cu particularităţile de
vârstă.
6.
Preşcolarii participă activ şi conştient la activităţile desfăşurate în
grădiniţă, răspunsurile verbale date de ei fiind logice, la obiect, relativ
corecte din punct de vedere gramatical şi foarte bogate în idei.
7. Copiii
ascultă şi înţeleg mesajele şi sunt dornici de a da răspunsuri la întrebările
primite (toate grupele ).
8.Întrebările
adresate de copii sunt legate de interese privind investigarea, cunoaşterea,
descoperirea, ei abordând subiecte diverse (cosmosul, mediul, anotimpurile,
lumea basmelor, vieţuitoarele, alimentaţia sănătoasă etc.)
9. Copiii ascultă cu plăcere poveşti şi, cu
ajutorul suportului concret-intuitiv şi al întrebărilor educatoarei, extrag
ideile principale şi evidenţiază mesajul etic al textului audiat.
10. O
parte dintre copii vehiculează cu informaţiile înmagazinate pentru a rezolva
problemele contextuale.
11. Copiii
numără în limitele 1-10, în funcţie de vârstă şi operează cu cifrele
raportându-le la număr şi cantitate. Ei grupează, compară, clasifică şi
ordonează elementele mulţimilor cu care operează (toate grupele). Sunt capabili
să rezolve exerciţii şi probleme de
adunare şi scădere cu 1-2 unităţi.
12. Copiii
stăpânesc cunoştinţe simple despre om şi natură, înţelegând interdependenţa
acestora, relaţiile cauzale care determină anumite fenomene naturale sau
sociale şi au o conduită pozitivă adecvată în relaţia cu mediul înconjurător.
13. Copiii
manifestă curiozitate şi interes pentru domeniile diverse de cunoaştere, iar în
unele cazuri iniţiativă şi creativitate.
14. Copiii
aplică în contexte diferite şi prin mijloace diverse cunoştinţele asimilate.
15.
Grădiniţa ii antrenează pe copii în
organizarea şi desfăşurarea unor evenimente care contribuie la creşterea
nivelului de pregătire al acestora, la dezvoltarea unui ethos şcolar sănătos şi
la întărirea sentimentului de apartenenţă la o comunitate şcolară autentică,
bazată pe relaţii de respect şi valorizare personală.
16. Este
vizibil progresul preşcolarilor pe termen scurt şi pe termen lung. Evaluarea
copiilor este formativă, orală şi prin produsele activităţii. Se foloseşte
portofoliul preşcolarului, ca formă de evaluare modernă, pentru urmărirea
progresului fiecărui copil. Portofoliul individual al copilului evidenţiază progresul acestuia, lucrările
fiind structurate pe domenii experienţiale şi datate corespunzător. Portofoliul
se înmânează părinţilor la sfârşit de an şcolar.
Copiii
din grădiniță participă la diverse
concursuri pentru copii, organizate la nivel
local, județean și național obținând rezultate bune și foarte bune.
Rezultate obţinute la concursuri pentru preșcolari.
An școlar 2012-2013
Grupa
|
Denumirea concursului
|
Premiul
|
Nr. de premii
|
GRĂDINIȚA CU PROGRAM
PRELUNGIT NR.2 OLTENIȚA
|
|
||
mijlocie
|
Piciul
|
I
|
7
|
II
|
3
|
||
III
|
5
|
||
GRĂDINIȚA CU PROGRAM
PRELUNGIT NR.1 OLTENIȚA
|
|||
mijlocie
|
Magia
florilor de primavara
|
I
|
1
|
Anotimpuri
si vietuitoare
|
I
|
1
|
|
II
|
1
|
||
III
|
1
|
||
Parfum
si culoare de toamna
|
I
|
1
|
|
mentiuni
|
3
|
||
Piticot
|
I
|
25
|
|
II
|
14
|
||
III
|
11
|
||
mare
|
Sarbatoarea
invierii
|
II
|
3
|
Piticot
|
I
|
16
|
|
II
|
6
|
||
III
|
3
|
An școlar 2013-2014
Grupa
|
Denumirea concursului
|
Premiul
|
Nr. de premii
|
||
GRĂDINIȚA CU PROGRAM
PRELUNGIT NR.2 OLTENIȚA
|
|
||||
mijlocie
|
Bun
venit la gradinita!
|
I
|
8
|
||
II
|
5
|
||||
III
|
2
|
||||
Zambet
de copil
|
I
|
6
|
|||
II
|
4
|
||||
III
|
5
|
||||
Eminescu
si copiii
|
II
|
1
|
|||
|
mentiune
|
1
|
|||
mare
|
Bucuriile
iernii
|
mentiune
|
1
|
||
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT
NR.1 OLTENIȚA
|
|||||
mica
|
Smarty
|
I
|
1
|
||
Bucuriile
iernii
|
I
|
1
|
|||
III
|
1
|
||||
Invierea Domnului-Sarbatoarea luminii
|
I
|
1
|
|||
Mentiune
|
1
|
||||
mijlocie
|
Smarty
junior
|
I
|
8
|
||
Flori
de martie
|
I
|
1
|
|||
II
|
1
|
||||
III
|
1
|
||||
Toamna
prin ochi de copil
|
I
|
1
|
|||
II
|
1
|
||||
III
|
1
|
||||
mare
|
Piticot
|
I
|
25
|
||
II
|
14
|
||||
III
|
10
|
||||
Smarty
|
I
|
36
|
|||
II
|
8
|
||||
III
|
6
|
||||
Invierea
Domnului – Sarbatoarea luminii
|
I
|
1
|
|||
|
Mentiune
|
1
|
|||
ACTIVITATEA DE CONSILIERE
În Grădinița cu program prelungit nr. 2
Oltenița are loc o activitate intensă de consiliere atat a copiilor cât și a
părinților. Activitatea de consiliere se desfășoară în grup, după
planificări întocmite de cadrele didactice dar și individual, când
părinții consideră că este nevoie. In
grădinița se desfășoară săptămânal întâlniri de consiliere a părinților care cuprind diferite teme, inclusiv cele legate protecția
si securitatea copiilor. De asemenea, educatoarele oferă consiliere părinţilor
vizavi de luarea unor decizii privind
viitorul copiilor lor: dezvoltarea unor aptitudini prin înscrierea copiilor la
Clubul copiilor şi asupra alegerii unei şcoli din învăţămâtul obligatoriu. Există un proiect de
parteneriat cu părinții la nivelul fiecărei grupe prin care acestia sunt consiliaţi cu privire
la misiunea lor ca părinţi.
ACTIVITĂȚI EDUCATIVE ȘI EXTRACURRICULARE
La
nivelul unităţii există o paletă diversificată de activităţi extracurriculare.
Oferta extracurriculară se fundamentează pe interesele copiilor şi pe sprijinul
şi implicarea părinţilor. Programul activităţilor educative extracurriculare
este aprobat în cadrul Consiliului de administraţie şi se regăseşte în
planificările tuturor grupelor din unitate, adaptat la particularităţile
acestora. Există încheiate şi în derulare parteneriate educaţionale care vin în sprijinul derulării activităților
educative și extracurriculare propuse.
Astfel
că în calendarul propus au fost planificate o serie de activități axate pe zile tematice cum ar fi:
Ziua Internationala a pacii, Săptămâna mobilităţii europene-(primul week-end
din octombrie /Ziua Mondiala a mersului pe jos), Ziua Internaţională a
Alimentaţiei, Ziua Mondială a Drepturilor Omului, Luna Pădurii, Ziua
Pământului, Ziua Mondială a Mediului. De asemenea s-au planificat și desfășurat
activități educative dedicate evenimentelor locale , naţionale ,
internaţionale: Sărbătoarea castanelor, Haloween /”Ziua recoltei 2014”-Festival
Campenesc, Ziua României, Primiţi cu colindul?, Uite vine Moş Crăciun!, Dor de
Eminescu, Hai să dăm mână cu mână, Ziua porţilor deschise, E ziua ta mamică!, Bazarul
de Paşti, E ziua copilului.
Au fost inițiate o serie de
parteneriate cu diverși parteneri educaționali
care au putut sprijini
activitatea educativă și extracurriculară:
Nr.
Crt
|
Parteneri
|
Perioada
|
Denumirea
si scopul parteneriatelor
|
1
|
Grădinița "ZBOR" Tutrakan, Bulgaria
|
iunie
2013- iunie 2014
|
Desfășurarea
proiectului educațional "Copilărie fără frontiere"
|
2
|
Compania
Pelerin
|
An școlar 2013-2014
|
Cultivarea
interesului copiilor pentru creația literar-artistică.
|
3
|
Poliția Oltenița, Biroul rutier
|
An
școlar 2012-2013
|
"
Micul pieton", "A.B.C.-ul circulatiei", "Micii
pietoni" create in scopul cunoașterii normelor de circulație rutieră,
prevenirea accidentelor rutiere în rândul copiilor
|
4
|
Protoieria
Oltenița
|
An
școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Desfășurarea
unor activități privind educația cu caracter religios a copiilor
preșcolari," Micul creștin", "Învățăm să fim buni
creștini", "Suntem mici dar cu credință", "Credință și
lumină"
|
5
|
Biserica
" Adormirea Maicii Domnului Chiselet"
|
An
școlar 2012-2013
|
Desfășurarea
de activități cu caracter religios, "Pentru liniștea sufletelor
noastre"
|
6
|
Biserica Crivăț
|
An școlar 2012-2013
|
Desfășurarea de activități cu
caracter religios, "Lumină din lumină"
|
7
|
Grădinița
cu program normal nr.1 Ulmeni
|
An
școlar 2012-2013
|
"Prieteni
la distanță" creat în scopul
dezvoltării spiritului de prietenie și colaborare cu copii din instituții
similare
|
8
|
Clubul
elevilor Oltenița
|
An
școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
"
Mesagerii prieteniei", desfășurarea de activități educative pentru
preșcolari
|
9
|
Muzeul
Civilizației Gumelnița, Oltenița
|
An
școlar 2012-2013
|
Desfășurarea
de activități în cadrul proiectului " Aurul verde al Dunării"
|
10
|
Asociația
pentru tineret OLIMP
|
An
școlar 2012-2013
|
Pariciparea
copiilor la concursul “Piticot”-ed. de toamna,primavara
|
11
|
Asociația
PROCEDO Iași
|
An
școlar 2012-2013
|
Organizarea și desfășurarea de concursuri pentru copii
preșcolari
|
12
|
Căminul
pentru persoane vârstnice " Sf. Gheorghe" Oltenița
|
An
școlar 2012-2013, 2014-2015
|
Organizarea
de acțiuni de voluntariat
|
13
|
Fundația
" Romanian Angel Appeal"
|
An
școlar 2012-2013
|
calificare
baby sitter (practică cursante).
|
14
|
Cabinetul
de logopedie Oltenița
|
An
școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Identificarea
și sprijinirea copiilor cu nevoi specifice
|
15
|
Teatrele
de păpuși Zgubilici, Arabela, Ritzi-Bitzi, Neghiniță
|
An
școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Prezentarea
de spectacole de teatru de păpuși, cultivarea interesului copiilor pentru
astfel de activități
|
16
|
Revistele
Luminița, Pipo, Piticlic
|
An
școlar 2012-2013, an școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Cultivarea
interesului copiilor pentru lectură
|
17
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 4 Caransebeș
|
An școlar 2012-2013
|
Organizarea
și desfășurarea de concursuri pe teme de educație artistico-plastică
|
18
|
Școala
Gimnazială Lucian Pavel Oltenița
|
An
școlar 2012-2014
|
"Mâine
noi vom fi școlari" și " În curând vom fi școlari", create în
scopul familiarizării preșcolarilor de la grupele mari cu școala și activitatea de școlar,
desfășurarea de activități educative
|
19
|
Școala
Gimnazială Spiru Haret Oltenița
|
An
școlar 2012-2013
|
"
Pas cu pas spre viața de școlar"creat în scopul familiarizării
preșcolarilor de la grupele mari cu
școala și activitatea de școlar, desfășurarea de activități educative
|
20
|
Parohia Crivăț
|
An
școlar 2013-2014
|
"
Un strop de credință" , Desfășurarea unor activități privind educația cu
caracter religios a copiilor preșcolari
|
21
|
Poliția Oltenița, Biroul rutier
|
An
școlar 2013-2014
|
Desfășurarea
de activități în cadrul campaniei la nivel național ALEGE VIAȚA
|
22
|
Grădinița
cu program prelungit Nord 2
Râmnicu-Vâlcea
|
An
școlar 2013-2014
|
Concursuri
pentru copii și participare la simpozionul FREAMĂT DE PRIMĂVARĂ
|
23
|
Asociația
ED PROCEDO Iași
|
An
școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Organizarea
și desfășurarea de concursuri pe teme de educație artistico-plastică,
participare la proiectul ȘI SFINȚII AU FOST COPII
|
24
|
Editura
DART-Media Pitești
|
An
școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Participare
simpozion național " Importanța ativităților extracurriculare la
grădiniță" edițiile I și II, participare la simpozionul național DATINI
ȘI OBICEIURI DE PAȘTE
|
25
|
Școala "Bogdan Petriceicu Hașdeu" Iași
|
An
școlar 2013-2014, 2014-2015
|
Participarea
la Simpozionul internațional și
concursuri pentru copii
|
26
|
Poliția Oltenița, Biroul rutier
|
An
școlar 2013-2014, 2014-2015
|
Desfășurarea
campaniei "Stop accidentelor rutiere- Viața are prioritate"
|
27
|
Cabinet stomatologic " Croitoru V."
|
An
școlar 2013-2014
|
Activități
în cadrul proiectului pe teme de educație sanitară "Zâna măseluță"
|
28
|
Asociația
SMARTY EDUCAȚIONAL
|
An
școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Concursuri
pe teme de cultură generală pentru preșcolari
|
29
|
Grădinița MIHAI EMINESCU Tg. Jiu
|
An
școlar 2013-2014
|
Participarea
la Concursul EMINESCU ȘI COPIII
|
30
|
Școala
Gimnazială MIHAI EMINESCU , Roman
|
An
școlar 2013-2014
|
Participarea
la concursul național BUCURIILE IERNII
|
31
|
Școala
Gimnazială IUSTIN PÂRVU, Poiana Teiului , Neamț
|
An
școlar 2013-2014, an școlar 2014-2015
|
Participarea
la la edițiile I și II ale
simpozionului național ALTFEL DE POVEȘTI
|
33
|
Grădinița
TIC-PITIC Hârșova , jud. Constanța
|
An
școlar 2013-2014
|
A
fost creat în scopul dezvoltării spiritului de prietenie și colaborare cu
copii din instituții similare
|
34
|
Grădinița
cu program normal nr. 4 Oltenița
|
An
școlar 2014-2015
|
"Copacul
prieteniei", a vizat dezvoltarea
spiritului de prietenie și colaborare cu copii din instituții similare, organizarea
de activitățI educative comune
|
35
|
Asociația FOIȘORUL DE FOC, București
|
An
școlar 2014-2015
|
Instruirea
și educarea preșcolarilor prin acțiuni civice de voluntariat
|
36
|
Căminul
de bătrâni Sf. Gheorghe Oltenița
|
An
școlar 2014-2015
|
"Daruri
mici din suflet mare", organizarea de acțiuni de voluntariat
|
37
|
Școala
Gimnazială Chețani
|
An
școlar 2014-2015
|
Activități
în cadrul proiectului educațional
ARMONIA ȘI CULORILE VIEȚII PRIN OCHI DE COPIL
|
38
|
Școala
Gimnazială CALISTRAT HOGAȘ,
|
An
școlar 2014-2015
|
Concurs
internațional de creație plastică L_AȚI VĂZUT PE IEPURAȘ?
|
39
|
Grădinița
cu program prelungit nr. 12 Zalău
|
An
școlar 2014-2015
|
Partcipare
la concursul național de creație plastică
ÎN LUMEA NECUVÂNTĂTOARELOR DE PRETUTINDENI
|
40
|
Grădinița PINOCCHIO Zalău
|
Participare
la concursul național de creație
plastică CULORILE TOAMNEI
|
|
41
|
Biblioteca
municipală Oltenița
|
An
școlar 2014-2015
|
Favorizarea
accesului copiilor într-o instituție de cultură cu tot ce presupune
comportamentul în spațiul acesteia, CARTEA,
PRIETENA COPIILOR
|
42
|
Editura
ESENTIAL MEDIA
|
An
școlar 2013-2014, 2014-2015
|
Participarea
la Simpozionului național EVALUAREA ÎN
ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR, edițiile I și II și concursuri pentru copii
|
În ultimii trei ani școlari,
grădinița noastră fost implicată în
proiectele educaționale Prichindei în lumea basmelor, Ruti te învață
lecții pentru viață, și Curcubeul schimbării, proiecte derulate la nivel
național.
În fiecare an școlar, în cadrul programului Școala altfel-Să știi mai
multe, să fii mai bun au fost planificate și derulate activități din diferite
domenii de educație: activităţi culturale, activităţi sportive, activităţi de
educaţie pentru cetăţenie democratică, activităţi de educaţie pentru sănătate
şi stil de viaţă sănătos, activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a
mediului, activităţi de educaţie rutieră, activități cu caracter religios,
activități din domeniul literar și artistico-plastic, vizite şi drumeţi. Aceste activități au avut un impact pozitiv
asupra copiilor, părinților și a partenerilor educaționali.
În privința managementului
calității, la nivelul CEAC din unitate există procedura de autoevaluare
instituţională care prevede modalităţile de monitorizare a calităţii procesului
educaţional, de evaluare a rezultatelor învăţării şi de autoevaluare instituţională
pe baza ghidului specific ARACIP.
Analiza
PEST a contextului extern grădiniţei
Politic
- accent important la nivelul
politicilor educaţionale pe descentralizarea sistemului; educaţional şi pe
autonomia fiecărei unităţi de învăţământ;
|
Economic
,
|
Social
|
Tehnologic
|
Analiza SWOT pentru diferite
direcţii de dezvoltare instituţională:
a. oferta curriculară
b. resursele umane
c.
resursele
materiale şi financiare
d. management
a.Oferta
curriculară
Puncte tari
- Activitatea didactică respectă Curriculumul pentru
învățământ preșcolar, se procură auxiliare curriculare – caiete de lucru,
metodologii, îndrumătoare.
- Grădiniţa
și-a îmbogățit paletă de programe şi activităţi opţionale: limba
engleză, dans modern, pictură, muzică, teatru, literatură pentru copii,
activități din domeniul educației pentru sănătate, al educației rutiere, al
educației pentru societate etc.
- Cadrele
didactice dețin competențe pentru a întomi programe și planificări pentru
activitățile opționale
- S-au
inregistrat preocupări pentru folosirea soft-urilor educaționale.
Puncte slabe
- Întocmirea
documentelor curriculare ale cadrelor didactice, confecţionarea materialelor didactice ocupă o mare parte din
timpul educatoarelor, chiar din timpul lor liber;
- Din cauza
absenţei unui număr corespunzîtor de computere, nu se pot dezvolta programe de
activităţi opţionale legate de operare pe calculator;
- Din acelaşi motiv, instruirea asistată de
calculator este precară.
Oportunităţi
- Există o ofertă bogată de auxiliare didactice astfel
că pot fi achiziționate acelea care corespund necesităților fiecărei grupe.
- Ar putea
fi atrase fonduri Phare sau prin programul POS-DRU pentru achiziţionarea de
computere care să faciliteze şi să eficientizeze activităţile;
- De asemenea,
din fonduri asemănătoare, pot fi achiziţionate materiale didactice care sa le
faciliteze şi să mai elibereze programul
de lucru al educatoarelor.
- Oferta de
activităţi opţionale poate fi îmbunătăţită considerabil, în funcţie de nevoile
copiilor;
Ameninţări
- Accesul la
programele de finanţare extrabugetară pentru achiziţionarea de materiale
didactice moderne este greoi.
- Sunt
cereri pentru activităţi opţionale pentru care nu se pot găsi resurse
materiale corespunzătoare.
b.Resurse umane
Puncte tari
- Personal
didactic calificat în proporţie de 100 %
- Personal
didactic cu o solidă pregătire ştiinţifică şi metodică
- Ponderea
cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I şi studii superioare.
- Educatoarele
sunt deschise la toate noutățile în ceea ce privește învățământul prescolar şi
participă la cursurile de perfecţionare propuse de CCD Călărași și alte
instituții de formare.
- Există o
bună delimitare a responsabilităţilor cadrelor didactice.
- Activitatea
Comisiei metodice din unitate este valoroasă.
- În unitate
funcționează două cadre didactice desemnate ca responsabili ai Centrelor
metodice din zona Oltenița și trei desemnate ca responsabile de grupe metodice.
- În unitate
se desfășoară o activitate de consiliere
parentală bine planificată.
- În ultimul timp au fost înregistrate creşteri ale cererilor de înscriere
ale copiilor.
Oportunităţi
- Accentuarea
rolului important al educaţiei timpurii şi beneficiile ei;
- Colaborarea
în unele proiecte de cercetare cu Universitatea Bucureşti şi fundaţia „Salvaţi
copiii”.
- Acordarea de fonduri pentru dezvoltarea profesională a
cadrelor didactice și desfășurarea unor activități de formare pe baza unui plan
instituțional.
- Oferta
bogată de cursuri de formare.
Ameninţări
- Activitatea de formare poate fi periclitată de faptul
că multe cursuri de formare se
desfășoară la Călărași lucru care
implică timp pentru transport.
- De foarte multe
ori cadrele sunt supraaglomerate cu sarcini
suplimentare.
- Există mentalitatea conform căreia
grupele de program prelungit sunt destinate numai copiilor mici, fiind
considerate un fel de creşă;
- Rigiditatea
din concepţiile unor părinţi despre rolul educaţiei timpurii;
- Plecarea
părinţilor în străinătate pentru a munci ridică gradul de risc al retragerii
copiilor lor din grădiniţă.
- Neacordarea
practică de 6 procente din PIB, ceea ce conduce la o subfinanţare a sistemului
de învăţământ
c. Resurse financiare şi materiale
Puncte tari
- Starea
fizică a spaţiilor educaţionale se încadrează în normele de igienă
corespunzătoare
- Clădirile
sunt spaţioase, luminoase.
- Există
autorizările necesare de funcționare.
- Curtea
mare poate fi folosită ca o adevărată resursă de spaţiu educaţional în aer
liber.
- În
ultimii ani s-au realizat lucrări
de modernizare a clădirilor,
astfel că aspectul grădiniţelor s-a
schimbat considerabil.
- Educatoarele
dispun de material didactic confecționat
sau achiziţionat din fonduri financiare personale sau procurat de părinți.
-
Achiziționarea de mobilier care a completat necesarul raportat la numărul de
copii înscriși. (scăunele, pătuțuri)
Puncte slabe
-Grădiniţa
nu dispune de un număr suficient de calculatoare.
-Inexistenţa
unei săli multifuncționale.
-Fondurile
financiare din bugetul alocat sunt insuficiente pentru îmbunătăţirea
infrastructurii şi a achiziţionării de material didactic modern.
Oportunităţi
- Descentralizarea
şi autonomia instituţională
- Parteneriat
cu Primăria, părinţii şi alţi
potenţiali parteneri educaţionali care
pot sprijini eforturile de îmbunătățire a bazei materiale a grădiniței.
Ameninţări
-Subfinanţarea
învăţământului.
d. Relaţiile cu comunitatea
Puncte tari
- Menţinerea
unei relaţii armonioase cu părinţii copiilor înscrişi în grădiniţă;
- Menţinerea
relaţiei de parteneriat cu PMO şi Consiliul local;
- Existenţa
unor parteneriate cu Biserica, Poliţia rutieră, şcoli din oraş, alte grădinițe,
Biblioteca municipală, Muzeul civilizației Gumelnița, cu trupele de teatru de păpuşi
„Arabela” şi „Zgubilici, Ritzi-Bitzi, medic etc.
-
Parteneriatele încheiate în scopul derulării programelor de activități
educative și extracurriculare.
Puncte slabe
-Inexistența
unor legături de parteneriat cu ONG-uri;
-Colaborarea
cu unii agenţi economici este nulă din cauza slabei dezvoltării economice a
municipiului.
Oportunităţi
-Punerea
bazelor unui parteneriate la nivel internațional.
-Disponibilitatea
şi responsabilitatea unor instituţii de a veni în sprijinul grădiniţei –
Primărie, protoieria Oltenița, poliţie, instituţii culturale.
Ameninţări
- Inexistenţa
unor ONG-uri în oraş
- Reticenţa
unor persoane legată de un eventual parteneriat;
f.Management
Puncte tari
- Proiectarea activității pe baza
rapoartelor de analiză şi autoevaluare;
- Relaţionarea şi comunicarea în
cadrul grădiniţei este foarte bună, deciziile sunt luate de comun acord cu
toate părţile implicate;
-capacitatea de asumare a responsabilităților.
-capacitatea de lucru în echipă..
Puncte slabe
- Abordarea uneori
a unui stil managerial
mult prea democrat, neacordarea
unei atenţii corespunzătoare unor probleme din cauza supraaglomerării din
anumite perioade ale anului şcolar;
- Manifestarea uneori de prea multă toleranţă
faţă de aceia care amână rezolvarea unor sarcini;
Oportunităţi
-O bună colaborare cu părţile
implicate în actul educaţional;
Ameninţări
- Sarcini care
supraaglomerează activitatea managerială.
-Lipsa posibilității de a
atrage de fonduri extrabugetare;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu